Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با عرضه دو خودرو الکتریکی؛

«جنسیس» سال آینده برقی می شود

شنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۶۵۱۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
«جنسیس» برند لوکس کره ای و زیرمجموعه هیوندای سال آینده با عرضه دو محصول تمام برقی وارد بازار خودروهای الکتریکی خواهد شد.

به گزارش خودروپرس، برند لوکس کره ای «جنسیس» در سال 2021 با عرضه دو محصول تمام برقی وارد بازار خودروهای الکتریکی خواهد شد.

جنسیس از اعلام مشخصات و جزئیات این دو محصول خودداری اما تأیید کرد که یکی از محصولات یک خودرو برقی اختصاصی و دیگری یک خودرو برقی اقتباسی خواهد بود.

خودرو برقی اقتباسی احتمالاً نسخه برقی جنسیس G80 است که «e80» نامگذاری شده است.

این مدل تقریباً مشابه نمونه استاندارد است اما از یک جلو پنجره محصور، چرخ های ایرودینامیکی، چرخ های ایرودینامیکی و یک سپر عقب منحصر به فرد بهره می برد که فاقد بریدگی های اگزوز است.

گمانه زنی ها حاکی است که مسافت قابل پیمایش این خودرو برقی با هر بار شارژ حداکثر 310 مایل (500 کیلومتر) خواهد بود گرچه این رقم کمی خوشبینانه به نظر می رسد.

اما خودرو برقی اختصاصی جنسیس با نام رمز «JW» و مبتنی بر پلتفرم جدید اختصاصی هیوندای «e-GMP» خواهد بود.

تصاویر جاسوسی گذشته نشان می دهد که این مدل یک کراس اور کامپکت بوده و احتمالاً از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار خواهد بود.

هیوندای پیشتر تأیید کرد که پلتفرم e-GMP امکان طی مسافت 310 مایل با هر بار شارژ طبق چرخه استاندارد WLTP را فراهم می کند و بنابراین می تواند انتظار داشت که JW دارای برخی ویژگی های تحسین برانگیزی باشد.

هیوندای تأکید کرده که قصد دارد جنسیس را در اروپا عرضه کند.

این خودروساز کره ای در حال حاضر تعدادی خودرو برقی را عرضه می کند اما حرکت بزرگ این شرکت برای برقی شدن از سال آینده با عرضه «آیونیک 5» آغاز خواهد شد.

پس از آیونیک 5 قرار است 12 خودرو برقی دیگر نیز به سبد خودروهای برقی هیوندای اضافه شوند که تعدادی از آنها همچون آیونیک بر پایه پلتفرم e-GMP خواهند بود.

دوران گذار به سمت خودروهای برقی تدریجی خواهد بود اما هیوندای در نظر دارد تا سال 2025 سالانه 560 هزار خودرو برقی را به فروش برساند.

این شرکت به تدریج تولیدات برقی خود را افزایش خواهد داد تا جایی که انتظار می رود در سال 2040 در برخی بازارهای بزرگ جهان فقط اقدام به فروش محصولات تمام برقی کند.

چنانچه همه چیز مطابق برنامه جلو برود، پیش بینی می شود در سال 2040 بین 8 تا 10 درصد فروش جهانی خودروهای برقی به محصولات هیوندای اختصاص داشته باشد.

منبع: carscoops

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

«جنسیس» سال آینده برقی می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است