Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

افتتاح نخستین جایگاه شارژ اختصاصی خودروهای برقی در انگلیس

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۵:۴۵ | کد خبر: CP- ۱۶۴۸۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نخستین جایگاه شارژ اختصاصی برای خودروهای برقی در انگلیس افتتاح شد.

به گزارش خودروپرس، نخستین جایگاه شارژ اختصاصی برای خودروهای برقی روز دوشنبه در انگلیس افتتاح شد.

این جایگاه اختصاصی در شهرک براینتری در شهر «اسکس» (Essex) در جنوب شرقی انگلیس واقع شده و به 36 شارژر سریع که فقط با انرژی های تجدیدپذیر کار می کنند، مجهز شده است.

به عبارت دیگر این جایگاه می تواند همزمان به 36 خودرو برقی خدمات رسانی کند.

این نخستین جایگاه از بین 100 جایگاه شارژی محسوب می شود که شرکت های «گرید سرو» (Gridserve) و «هیتاچی کپیتال انگلیس» (Hitachi Capital UK) با سرمایه یک میلیارد پوندی قصد دارند در سراسر این کشور راه اندازی کنند.

در جایگاه شارژ براینتری، نیروی الکتریسیته از پنل خورشیدی مستقر در بالای شارژها و نیز شبکه ای از مزارع خورشیدی هیبریدی تأمین می شوند. نخستین مزرعه خورشیدی انگلیس در کلی هیل (Clay Hill) نیروی برق این جایگاه را تأمین می کند.

به علاوه یک باتری 6 مگاوات ساعت در این مکان وجود دارد که به ایجاد تعادل در شبکه برقی محلی و ذخیره سازی نیرو برای استفاده در ساعت اوج مصرف کمک می کند.

برای مثال در شب های زمستانی توأم با باد و باران، این باتری می تواند انرژی کافی برای رانندگان جهت طی مسافت 24 هزار مایل در روز بعدی را ذخیره کند.

هزینه شارژ در این جایگاه 24 پنس به ازای هر کیلووات انرژی است که به گفته شرکت گریدسرو در حال حاضر پایین ترین نرخ شارژ برق فشار قوی در بازار محسوب می شود.

بنابراین شارژ یک باتری معمولی از 20 تا 80 درصد هزینه ای کمتر از 10 پوند برای یک خودرو برقی سایز متوسط در پی خواهد داشت.

در حال حاضر با فناوری های شارژ موجود در انگلیس این امکان وجود دارد که باتری یک خودرو برقی ظرف 20 دقیقه برای طی مسافت 200 مایل (322 کیلومتر) به طور کامل پر شود.

طبق آمار صنعتی که روز جمعه منتشر شد فروش خودروهای تمام برقی در انگلیس ماه گذشته با رشد 122 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده در حالی که خودروهای هیبریدی نیز 77 درصد رشد داشته اند.

بیشترین زیرساخت های شارژ خودروهای برقی جهان در چین و اروپا ساخته شده است. آمریکای شمالی از این لحاظ با فاصله در جایگاه سوم قرار دارد.

البته ایالت کالیفرنیا یک استثناء در این رابطه به شمار می رود. این ایالت در ماه فوریه یک جایگاه با 40 شارژر را در «پاسادنا» افتتاح کرد و شرکت تسلا نیز چندی پیش بزرگ ترین جایگاه سوپرشارژ جهان با برخورداری از 56 نقطه (ایستگاه) شارژ را در لس آنجلس بازگشایی کرد.

در حال حاضر چند جایگاه سوپرشارژ تسلا در چین با ظرفیت 50 ایستگاه وجود دارند اما شارژ همزمان 56 خودرو یک رکورد جدید برای تسلا محسوب می شود.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افتتاح نخستین جایگاه شارژ اختصاصی خودروهای برقی در انگلیس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است