Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ادعای شرکت آمریکایی:

این خودرو الکتریکی نیازی به شارژ ندارد!

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۱:۴۲ | کد خبر: CP- ۱۶۴۸۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت آمریکایی «آپترا» از ساخت نخستین خودرو الکتریکی سه چرخه خبر داد که با هر بار شارژ کامل خورشیدی می تواند 1600 کیلومتر را بدون نیاز به توقف برای شارژ مجدد طی کند.

به گزارش خودروپرس، شرکت آمریکایی «آپترا موتورز» (Aptera Motors) از ساخت یک اتومبیل الکتریکی سه چرخه خبر داد که به ادعای آن برای حرکت نیازی به شارژ ندارد.

به گفته آپترا این نخستین خودرو برقی با انرژی خورشیدی (sEV) است که بدون نیاز به توقف برای شارژ مجدد می تواند بیش از 1600 کیلومتر را با هر بار شارژ کامل پنل های خورشیدی طی کند.

این خودرو از فناوری «شارژ هرگز» (Never Charge) بهره می برد و با اتکا به پنل های خورشیدی قادر است هر روز به ویژه در روزهای آفتابی 72 کیلومتر (45 مایل) را بپیماید.

سازندگان مدعی هستند که وجود 180 پنل کوچک خورشیدی که در مساحتی به اندازه بیش از سه فوت مربع قرار گرفته اند انرژی کافی برای حرکت خودرو را فراهم می کند.

پکیج باتری آپترا دارای اندازه های مختلف از 25 تا 100 کیلووات ساعت است که بزرگ ترین مدل آن حدود 997 کیلوگرم وزن دارد.

پکیج باتری 25 کیلووات ساعت امکان طی مسافت حدود 400 کیلومتر را فراهم می کند در حالی که باتری 100 کیلووات ساعت بُرد حداکثری 1600 کیلومتر با هر بار شارژ کامل را در اختیار خودرو قرار می دهد.

به علاوه باتری های 40 کیلووات ساعت (برد 640 کیلومتر) و 60 کیلووات ساعت (برد 965 کیلومتر) نیز در دسترس هستند.

مصرف انرژی این خودرو تقریباً 16 کیلومتر (10 مایل) در هر کیلووات ساعت است که مسلماً از هر خودرو برقی دیگر موجود در بازار بهتر بوده و تقریباً دو برابر محصول لوسید ایر است.

Aptera Motors2

چند گزینه برای موتور این خودرو پیش بینی شده که شامل موتورهای برقی با مایع خنک کننده روی هر دو چرخ جلو یا روی هر سه چرخ می شود.

آپترا مدعی است که این موتورهای برقی می توانند شتاب صفر تا 100 این خودرو را به 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن را به 110 مایل بر ساعت (177 کیلومتبر بر ساعت) برسانند.

خودرو الکتریکی دیفرانسیل جلو می تواند حداکثر قدرت 134 اسب بخار را فراهم کند در حالی که نسخه چهار چرخ محرک قادر به تولید 201 اسب بخار است.

این خودرو خورشیدی دارای ضریب مقاومت آیرودینامیکی 0.13 است و به گونه ای طراحی شده که فقط وات 100 انرژی را در هر مایل مصرف می کند.

ضریب مقاومت (کشش) ایرودینامیکی معیاری است که نشان می دهد یک خودرو تا چه حد می تواند مقاومت هوا را کاهش دهد. هر چه این ضریب کمتر باشد نشاندهنده ایرودینامیک بودن بالاتر خودرو است.

انتظار می رود این محصول با قیمت پایه 25900 تا 46 هزار دلار بسته به توان پیمایش و آپشن های آن در سه رنگ مشکی، نقره ای و سفید در سال 2021 عرضه شود.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

این خودرو الکتریکی نیازی به شارژ ندارد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است