Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
احتمال توقف تولیدات فولکس در چین؛

غول خودروسازی دنیا مغلوب کرونا شد!

شنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۳:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۶۴۷۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
اخلال در زنجیره تأمین تراشه های مورد استفاده در برخی قطعات الکترونیکی خودرو بر اثر شیوع کرونا ممکن است باعث وقفه در تولید محصولات فولکس واگن و سایر خودروسازان در چین شود.

به گزارش خودروپرس، فولکس واگن با انتشار بیانیه ای از احتمال توقف کل تولید خودرو در چین بر اثر کمبود تراشه های مورد استفاده در قطعات الکترونیکی خبر داد.

بزرگ ترین خودروساز خارجی در چین روز جمعه اعلام کرد اخلال در زنجیره جهانی تأمین تراشه بر اثر پاندمی کووید 19 ممکن است به بروز وقفه در تولیدات این خودروساز و دیگران در چین منجر شود.

براساس این گزارش، شیوع کرونا به تولید جهانی خودرو و قطعات آن در سراسر جهان آسیب های جبران ناپذیری وارد کرده و این در حالی است که فولکس واگن وابستگی زیادی به تراشه های وارداتی برای قطعات الکترونیکی از جمله دستگاه های کنترل الکترونیکی دارد.

یک نماینده فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد: "تأمین تراشه برای برخی قطعات الکترونیکی خودرو به دلیل عدم اطمینان ناشی از همه گیری کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است."

وی افزود: "این امر منجر به وقفه احتمالی در تولید خودرو می شود، در شرایط که اوضاع با رشد تقاضا به دلیل بهبود سریع بازار چین حساس تر شده است."

به گزارش رویترز، بیانیه خودروساز آلمانی به احتمال ایجاد وقفه در کل تولیدات خودرو در چین و نه فقط محصولات فولکس واگن اشاره دارد.

در همین حال یک مقام ارشد صنعتی به رویترز گفت انتظار دارد کمبود تراشه برای مدتی همچنان تولید خودرو در چین را تحت تأثیر قرار دهد و چند شرکت خودروساز داخلی و بین المللی با وقفه های تولیدی در کوتاه مدت اما در سطوح مختلف مواجه خواهند شد.

طبق پیش بینی ها چین در یازده ماهه نخست امسال بیش از 11 میلیون دستگاه خودرو را به فروش رسانده که 3 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

فولکس واگن همچنین اعلام کرد اوضاع را به دقت زیر نظر گرفته و با هماهنگی تأمین کنندگان به دنبال یافتن راهکارهایی مناسب است.

این خودروساز آلمانی سرمایه گذاری های مشترکی با شرکت های محلی چین از جمله سایک موتور، گروه فاو و گروه خودرو آن هویی جیانگ هوای (JAC) صورت داده است.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

غول خودروسازی دنیا مغلوب کرونا شد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است