Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با رونق محصولات هیبریدی و برقی اتفاق می افتد:

خداحافظی ژاپن با خودروهای بنزینی در دهه ۲۰۳۰

پنج شنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۱۱:۰۱ | کد خبر: CP- ۱۶۴۵۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
همه خودروهای جدیدی که در اواسط دهه 2030 در ژاپن به فروش خواهند رسید از نوع هیبریدی یا برقی خواهند بود و دیگر خبری از محصولات بنزینی نخواهد بود.

به گزارش خودروپرس، شبکه «ان اچ کی» (NHK) ژاپن گزارش داد همه خودروهای جدیدی که در اواسط دهه 2030 در این کشور به فروش خواهند رسید از نوع هیبریدی یا برقی خواهند بود.

براساس این گزارش در راستای طرح دولت برای دستیابی به هدف «کربن خنثی» در سال 2050 این کشور قصد دارد تا اواسط دهه آینده فروش خودروهای بنزینی را متوقف کرده و تمرکز خود را بر روی محصولات هیبریدی یا برقی قرار دهد.

به گزارش ان اچ کی، وزارت اقتصاد ژاپن هدف «100 درصد برقی شدن» طی حدود 15 سال آینده را دنبال می کند که طبق آن به تدریج خودروهای موتور بنزینی از بازار محصولات جدید خارج خواهند شد.

به گفته انجمن تولیدکنندگان اتومبیل ژاپن (JAMA)، ایجاد یک بازار جدید شامل فقط خودروهای هیبریدی و برقی یک تغییر شگرف و بزرگ خواهد بود چرا که این محصولات در حال حاضر فقط حدود فقط 29 درصد از فروش 5/2 میلیونی خودروهای جدید در ژاپن را تشکیل می دهند.

در حالی که تویوتا خودروهای هیبریدی را با محصول «پریوس» به اوج محبوبیت رسانده و سایر خودروسازان این کشور نیز در بین تولیدکنندگان برتر جهان در این حوزه هستند اما بازار داخلی خودروهای برقی طی دهه اخیر وضعیت ثابت و یکنواختی را تجربه کرده است.

سال گذشته طبق آمارهای JAMA، فروش هر دو دسته محصولات پلاگین هیبریدی و برقی در ژاپن نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته بود.

با در پیش گرفتن طرح جدید ژاپن به تعداد کثیری از کشورهای دنیا می پیوندد که در پی کاهش انتشار گازهای کربنی با توقف فروش خودروهای بنزینی طی دهه های آینده هستند.

انگلیس ماه گذشته اعلام کرد که تا سال 2030 فروش خودروهای جدید که فقط از سوخت های فسیلی استفاده می کنند را ممنوع خواهد کرد.

فرانسه نیز وعده داده که تا سال 2040 خودروهای جدید سوخت بنزینی و دیزلی را از بازار خارج خواهد کرد.

نخست وزیر ژاپن در ماه اکتبر از هدف جاه طلبانه کربن زدایی تا سال 2050 پرده برداشته بود و ظاهراً وزارت اقتصاد ژاپن قصد دارد تا پایان امسال رسماً در این خصوص هدف گذاری کند.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خداحافظی ژاپن با خودروهای بنزینی در دهه ۲۰۳۰

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است