Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

انتخاب کارخانه آلمان برای تولید خودرو برقی فورد

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۱:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۶۴۲۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت فورد موتور، کارخانه خود در شهر کلن آلمان را برای تولید انبوه یک خودرو برقی مبتنی بر پلتفرم «MEB» گروه فولکس واگن انتخاب کرد.

به گزارش خودروپرس، شرکت فورد موتور کارخانه خود در شهر کلن آلمان را برای تولید انبوه یک خودرو برقی مبتنی بر پلتفرم برقی «MEB» گروه فولکس واگن انتخاب کرده است.

به گزارش رسانه های محلی آلمان، این خودروساز آمریکایی قصد دارد یک میلیارد یورو (1/2 میلیارد دلار) برای تولید خودروهای برقی در این کارخانه سرمایه گذاری کند.

نشریه «Koelner Stadt-Anzeiger» چاپ کلن به نقل از منابع نزدیک به این خودروساز گزارش داد فورد، کارخانه کلن را بر کارخانه خود در «کرایووا» رومانی ترجیح داده است.

این در حالی است که پیشتر کرایووا به خاطر هزینه های پایین تر نیروی کار خود به عنوان مکانی مطوب برای تولید خودروهای برقی ارزیابی شده بود.

فورد هنوز این تصمیم را در رسانه ها تأیید نکرده است.

کارخانه کلن در حال حاضر هاچبک کوچک فورد «فیستا» (Fiesta) را تولید می کند.

فورد و فولکس واگن در ژانویه 2019 از همکاری در ساخت ون های تجاری و پیکاپ های متوسط خبر داده بودند که بعداً دامنه این همکاری به اتومبیل های برقی و خودران گسترش یافت.

خودرو برقی فورد مبتنی بر پلتفرم MEB (که هنوز نام و جزئیات آن منتشر نشده است) در مرکز توسعه اروپایی این خودروساز واقع در نزدیکی شهر کلن طراحی و مهندسی شده است.

انتظار می رود این خودرو در سال 2023 به فروش برسد.

علاوه بر این «استوارت رولی» رئیس اروپایی فورد در ماه مارس گفته بود که این شرکت در حال بررسی اضافه کردن خودرو دوم مبتنی بر پلتفرم MEB است

به گفته رولی، خودروهای برقی فورد با محصولاتی که توسط فولکس واگن براساس پلتفرم MEB ساخته می شوند تفاوت زیادی خواهند داشت: "ما به این واقعیت توجه داریم که این محصولات از خانواده فورد خواهند بود، با ظاهری شبیه به یک فورد و رانندگی شبیه فورد و حسی شبیه به فورد که توسط این شرکت ساخته خواهند شد."

براساس این گزارش فورد پیش بینی می کند بیش از 600 هزار خودرو مبتنی بر پلتفرم MEB را طی یک دوره شش ساله که نقطه آغاز آن 2023 خواهد بود در اروپا توزیع کند.

گفتنی است نخستین خودرو فولکس واگن که از پلتفرم MEB استفاده می کند، هاچبک برقی ID.3 است که فروش آن از ماه سپتامبر در اروپا آغاز شد.

محصول بعدی کراس اور ID4 است که برای بازارهای آمریکا، چین و نیز  اروپا در نظر گرفته شده است.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

انتخاب کارخانه آلمان برای تولید خودرو برقی فورد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است