Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با ارزیابی Green NCAP؛

پاک ترین خودروهای برقی بازار اروپا معرفی شدند

شنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۵:۴۶ | کد خبر: CP- ۱۶۴۰۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
طبق یک ارزیابی صورت گرفته، هیوندای کونا و رنو زوئی به عنوان پاک ترین خودروهای برقی موجود در بازار اروپا معرفی شدند.

به گزارش خودروپرس، طبق یک آزمایش صورت گرفته، محصولات هیوندای کونا و رنو زوئی به عنوان پاک ترین خودروهای برقی در بازار اروپا معرفی شدند.

سازمان اروپایی «Green NCAP» که استانداردهای آلایندگی خودروهای برقی را ارزیابی می کند، اخیراً نتایج آزمایش خود درباره 24 محصول از خودروسازان مختلف را منتشر کرد.

این آزمایش در بین خودروهای الکتریکی و هیبریدی موجود در بازار اروپا بدون حضور محصولات تسلا صورت گرفت چرا که این شرکت آمریکایی هیچ یک از خودروهای خود را جهت انجام آزمایش در اختیار Green NCAP قرار نداد.

هیوندای کونا و رنو زوئی از سوی این مؤسسه به عنوان محصولات پنج ستاره معرفی شدند که بالاترین رتبه بندی ممکن از لحاظ هوای پاک، مصرف (کارایی) سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای است.

تویوتا سی اچ آر (C-HR) با سه و نیم ستاره در رتبه سوم این فهرست قرار گرفت.

طبق نتایج این آزمایش، تویوتا C-HR توانست مصرف سوخت را از طریق بکارگیری فناوری هیبریدی در کنار موتور بنزینی خود بهبود بخشد و از این لحاظ از محصول مشابهی چون هوندا سی آر وی (CR-V) که دو و نیم ستاره را دریافت کرد، پیشی گرفت.

فولکس واگن پولو، رنو کلیو و پژو 208 نیز همگی جزو خودروهای سه ستاره دسته بندی شدند.

در سمت دیگر این فهرست محصولاتی چون فولکس واگن ترانسپورتر، مرسدس بنز کلاس V و اپل زافیرا فقط یک و نیم ستاره را دریافت کردند که اصولاً به خطار وزن و ایرودینامیک ضعیف تر آنها بوده است.

در کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ، مرسدس بنز C220d موفق به دریافت سه ستاره شد در حالی که ب ام و 320d و فولکس واگن پاستات 2.0 TDI دو نیم ستاره را دریافت کردند.

گفتنی است نتایج آزمایش فوق با ترکیب اندازه گیری های دقیق از تست های گسترده لابراتواری با تست های رانندگی در دنیای واقعی به دست آمد.

این رتبه بندی با لحاظ گردن گازهای گلخانه ای علاوه بر هوای پاک و مصرف سوخت صورت گرفته و اطلاعات جامع و گسترده ای را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

هیچیک از محصولات پلاگین هیبریدی در این دور از آزمایشات وارد نشد اما قرار است در دور بعدی که احتمالاً در فوریه سال آینده انجام خواهد شد خودروهای پلاگین هیبریدی نیز آزمایش شوند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پاک ترین خودروهای برقی بازار اروپا معرفی شدند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است