Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تا سال ۲۰۲۵ و با رفع وابستگی از چین؛

اروپا در تولید باتری خودروهای برقی خودکفا می شود

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۵:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۶۳۹۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نایب رئیس اتحادیه اروپا از خودکفایی این اتحادیه در تولید باتری خودروهای برقی و رفع وابستگی از واردات این محصولات از چین تا سال 2025 خبر داد.

به گزارش خودروپرس، اتحادیه اروپا می تواند تا سال 2025 باتری های کافی برای استفاده در ناوگان رو به رشد خودروهای برقی خود را با رفع وابستگی از واردات این محصولات تولید کند.

«ماروس سفکوویچ» نائب رئیس کمیسیون اروپا با اعلام این مطلب در همایش آنلاین باتری اروپا گفت: "مطمئن هستم که تا سال 2025، اتحادیه اروپا قادر به تولید پیل باتری کافی برای تأمین نیاز صنعت خودرو اروپا و حتی ایجاد ظرفیت صادرات این محصولات خواهد بود."

در حال حاضر تقریباً 80 درصد باتری های لیتیوم یونی جهان در چین تولید می شود اما اروپا با افزایش توان تولید این محصولات قصد دارد وابستگی خود به واردات از این کشور آسیایی را کاهش دهد.

15 کارخانه تولید پیل باتری در مقیاس وسیع هم اکنون مراحل ساخت خود را در اروپا سپری می کنند از جمله کارخانه های شرکت سوئدی «Northvolt» در سوئد و آلمان، کارخانه شرکت چینی سازنده باتری «CATL» در آلمان و دومین کارخانه شرکت کره ای «SK Innovation» در مجارستان.

سفکوویچ خاطرنشان کرد تا سال 2025 کارخانه های در حال ساخت اروپا باتری های کافی برای به حرکت درآوردن دست کم 6 میلیون خودرو برقی را تولید خواهند کرد.

به گفته سازمان غیرانتفاعی «حمل و نقل و محیط زیست» اروپا انتظار می رود فروش خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی در اروپا امسال با رشد تقریباً دو برابری به یک میلیون دستگاه برسد.

اما با توجه به اینکه کمیسیون اروپا توقع دارد 13 میلیون خودرو با آلایندگی پایین تا سال 2025 در خیابان های این منطقه تردد کنند، سرمایه گذاری بیشتری در این خصوص لازم است.

«یسپر ویگارت» نائب رئیس ارتباطات شرکت «Northvolt» گفت: "باید سرمایه گذاری چشمگیری در ایجاد یک زنجیره عرضه کامل و بازار کار اروپایی جهت پشتیبانی از کارخانه های تولید باتری صورت دهیم."

سفکوویچ در این خصوص گفت: صندوق 750 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای بازتوانی از ویروس کرونا یک ابزار آماده برای پشتیبانی از این پروژه هاست.

براساس این گزارش اتحادیه اروپا در راستای تبدیل شدن به منطقه ای پاک تا سال 2050 قصد دارد تولید بومی اجزای سازنده صنایع پاک از جمله سوخت هیدروژنی و باتری برای خودروهای پاک را تقویت کند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اروپا در تولید باتری خودروهای برقی خودکفا می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است