Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
شکایت قضایی جگوار از فولکس واگن:

واردات پورشه، آئودی و لامبورگینی به آمریکا را ممنوع کنید!

شنبه | ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۳:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۶۳۴۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت جگوار لندرور با طرح شکایت از فولکس واگن در «کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده» خواستار ممنوعیت واردات شاسی بلندهای پورشه، آئودی و لامبورگینی به آمریکا شد.

به گزارش خودروپرس، شرکت بریتانیایی جگوار لندرور (JLR) با طرح شکایت از فولکس واگن در «کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده» خواستار ممنوعیت واردات شاسی بلندهای پورشه، آئودی و لامبورگینی (برندهای زیرمجموعه فولکس واگن) به آمریکا شد.

جگوار لندرور در متن شکایت خود مدعی شد که فولکس واگن بدون کسب اجازه از فناوری این شرکت موسوم به «واکنش زمین» (Terrain Response) در محصولات شاسی بلند خود استفاده کرده است.

این خودروساز بریتانیایی که تحت مالکیت تاتا موتورز هند قرار دارد در شکایت به آژانس بازرگانی آمریکا اعلام کرد «واکنش زمین» از جمله فناوری های مهم و اختصاصی شرکت است که در محصولات F-Pace جگوار و لندرور دیسکاوری بکار گرفته شده است.

«متیو مور» وکیل لندرور در خصوص دلایل این شکایت اعلام کرد: "جگوار لندرور به دنبال محافظت از خود و عملیات آمریکایی آن در برابر شرکت هایی است که محصولات متخلفانه را به بازار آمریکا تزریق کرده اند، محصولاتی که بدون هرگونه مجوز «JLR» از فناوری این شرکت استفاده می کنند."

به گزارش بلومبرگ، سخنگوی فولکس واگن از اظهارنظر در خصوص دادخواست قضایی جگوار خودداری کرد.

چنانچه این شکایت به سرانجام برسد واردات شاسی بلندهای مختلف تحت مالکیت فولکس واگن از جمله پورشه کاین، لامبورگینی اوروس، سری شاسی بلندهای Q و ای - ترون برقی آئودی به آمریکا ممنوع خواهد شد، چرا که جگوار عقیده دارد همه این مدل های شاسی بلند از فناوری «واکنش زمین» استفاده کرده اند.

این شکایت هم اکنون تحت بررسی کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا قرار دارد و علاوه بر این گویا «JLR» به خاطر استفاده غیرقانونی از این فناوری خواستار دریافت غرامت از خودروساز آلمانی شده است.

گفتنی است فناوری واکنش زمین «JLR» شش حالت رانندگی شامل عمومی، اکو، شن‌ و ماسه، چمن-ماسه-برف، گل ‌ولای و اتوماتیک را ارائه می ‌دهد.

 بهره‌ گیری از این سیستم باعث می ‌شود که خودروی شاسی‌ بلند به‌ طور خودکار بهترین حالت رانندگی را با توجه به شرایط جاده انتخاب کند و سیستم‌های تعلیق و الکترونیکی را تنظیم کند.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

واردات پورشه، آئودی و لامبورگینی به آمریکا را ممنوع کنید!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است