Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به میزبانی آبردین اسکاتلند؛

اولین اتوبوس دو طبقه هیدروژنی جهان رونمایی شد

شنبه | ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۵:۴۵ | کد خبر: CP- ۱۶۰۱۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شهر آبردین اسکاتلند هفته گذشته شاهد رونمایی از نخستین اتوبوس دو طبقه سوخت هیدروژنی جهان بود.

به گزارش کارپرس، آبردین اسکاتلند به نخستین شهر جهان تبدیل شد که از ناوگان اتوبوس های دو طبقه سوخت هیدروژنی بهره می گیرد.

به گزارش بلومبرگ، مراسم رونمایی از نخستین اتوبوس دو طبقه که از سوخت پاک هیدروژنی استفاده می کند اواخر هفته گذشته در آبردین که کانون شرکت های بزرگ نفتی اروپاست برگزار شد.

این ناوگان متشکل از 15 اتوبوس ساخت شرکت ایرلندی «Wrightbus Ltd» است که با آغاز به کار آن آبردین صاحب یکی از بزرگ ترین ناوگان های اتوبوس هیدروژنی در جهان می شود.

در همین حال شرکت سازنده سفارش 20 دستگاه اتوبوس دیگر را دریافت کرده و قصد دارد به محض اتمام عملیات ساخت، این ناوگان هیدروژنی را ابتدای سال آینده در اختیار لندن قرار دهد.

براساس این گزارش، بریتانیا مصمم است به کشوری پیشگام در صنعت سوخت هیدروژونی تبدیل شود و در همین راستا دولت می گوید استراتژی خود برای این بخش را سال آینده تشریح کرده و نیز طرحی را برای ایجاد یک کانون حمل و نقل هیدروژنی ارائه خواهد داد.

هیدروژن به عنوان یکی از سوخت های کلیدی در کاهش انتشار گازهای کربنی مضر در همه بخش های صنعتی از حمل و نقل گرفته تا گرمایش خانه ها محسوب می شود.

به تازگی استفاده از هیدروژن در حمل و نقل عمومی رونق گرفته تا جایی که هفته گذشته نخستین قطارهای سوخت هیدروژنی در انگلیس به آزمایش درآمد. این قطارها ممکن است از سال 2022 اقدام به حمل و نقل مسافران کنند.

«جو بمفورد» رئیس شرکت Wrightbus که سابقه 15 سال فعالیت در این بخش را دارد می گوید اتوبوس های هیدروژنی هم اکنون آماده فعالیت هستند و هزینه راه اندازی آنها به زودی کاهش خواهد یافت.

وی همچنین از دولت انگلیس خواست 500 میلیون پوند جهت ساخت 3 هزار دستگاه اتوبوس هیدروژنی تا سال 2024 در اختیار شرکت متبوعش قرار دهد.

البته در صورت عرضه این اتوبوس های هیدروژنی نیز همچنان تعداد آنها کمتر از 10 درصد ناوگان کنونی اتوبوس های انگلیس خواهد بود.

شرکت Wrightbus همچنین مشغول ساخت اتوبوس های برقی است اما به خاطر مشکلات و نگرانی های پیرامون شارژ و برد حرکتی، «بمفورد» از سوخت هیدروژنی حمایت می کند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اولین اتوبوس دو طبقه هیدروژنی جهان رونمایی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است