Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
کارشناسان خودرو هشدار دادند:

ضرر ۱۰ میلیاردی هیوندای از تسلای ۲۵ هزار دلاری!

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۴:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۹۴۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
به گفته کارشناسان خودرو در صورتی که تسلا طبق وعده خود مدل ارزان و 25 هزار دلاری اش را ظرف سه سال آینده روانه بازار کند، خودروسازان کره ای رقیب آن متحمل ضرر و زیان هنگفتی خواهند شد.

به گزارش کارپرس، کارشناسان صنعت خودرو هشدار دادند که وعده اخیر مدیرعامل تسلا در مورد عرضه مدل 25 هزار دلاری این شرکت طی سه سال آینده زنگ خطر را برای خودروسازان کره ای از جمله هیوندای به صدا درآورده است.

به گفته این کارشناسان، در صورت تحقق وعده تسلا، کار خودروسازان کره ای برای رقابت با این خودرو برقی ارزان قیمت و حفظ جایگاه فعلی شان در بازار داخلی بسیار دشوار خواهد بود.

در حال حاضر میانگین قیمت بازاری خودروهای برقی داخلی در کره جنوبی صرفنظر از یارانه ها بین 45 تا 48 میلیون وون (38900 تا 41600 دلار) برای مدل های سایز متوسط است.

کارشناسان انتظار دارند سازندگان داخلی خودروهای برقی به دست کم چهار تا پنج سال زمان برای تولید یک مدل برقی به ارزانی تسلای وعده داده شده نیاز داشته باشند.

براساس این گزارش چنانچه سازندگان باتری خودروهای برقی در کره جنوبی قیمت های باتری را هم سطح محصولات مشابه تسلا نکنند، در این صورت عرضه خودروهای جدید با قیمت کمتر از 30 میلیون وون برای تولیدکنندگان داخلی غیرممکن خواهد بود.

«لی هانگ گو» پژوهشگر ارشد مؤسسه فناوری خودرو کره گفت: "اگر خودروسازان داخلی جهت رقابت با تسلا هزینه های تولید را 30 تا 40 درصد پایین بیاورند، هیوندای موتور 12 تریلیون وون (بیش از 10 میلیارد دلار) ضرر خواهد کرد."

رقابت تنگاتنگ بین خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم E-GMP در بازار کره نیز یکی از عوامل مهم برای کاهش متوسط قیمت خودروهای برقی خواهد بود.

«لی هان جون» پژوهشگر مؤسسه سرمایه گذاری و اوراق بهادار KTB گفت: "هیوندای قصد دارد از سال آینده با عرضه «آیونیک 5» هر سال 700 هزار دستگاه از این مدل را تولید کند. پایین آوردن قیمت خودروهای برقی تنها در صورتی ممکن است که محصولات مبتنی بر E-GMP در تیراژ صدها هزار دستگاه تولید شوند."

براساس این گزارش تصمیمات صورت گرفته بین خودروسازان ممکن است قیمت های اولیه را کاهش دهد.

«وون سون وو» پژوهشگر شرکت اوراق بهادار SK گفت: "اگر خودروسازان بتوانند سود دریافتی را قربانی پیشرفت بازاری خود کنند، ممکن است خودروهای برقی با قیمت کمتر از 30 میلیون وون طی چهار تا پنج سال آینده تولید شود."

به عبارت دیگر خودروسازان کره ای برای تولید خودرویی هم قیمت تسلای 25 هزار دلاری لازم است ظرف چهار تا پنج سال آینده از سود هنگفت خود چشم پوشی کنند.

گفتنی است ایلان ماسک مدیر تسلا چند روز پیش در مراسم «روز باتری» وعده داد این شرکت ظرف سه سال آینده محصول ارزان 25 هزار دلاری خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

منبع: The Korea Bizwire

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ضرر ۱۰ میلیاردی هیوندای از تسلای ۲۵ هزار دلاری!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است