Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
جزئیات ابرخودرو آینده مرسدس اعلام شد؛

«مرسدس آواتار» و شناسایی راننده از روی ضربان قلب و تنفس!

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۹۱۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مرسدس بنز برای نخستین بار با پخش یک ویدئو از آزمایش رانندگی مدل مفهومی «AVTR»، جزئیاتی از این خودرو که از فیلم معروف آواتار اثر جیمز کامرون الهام گرفته شده است را در معرض دید علاقه مندان قرار داد.

به گزارش کارپرس، مرسدس بنز برای نخستین بار ویدئویی 13 دقیقه ای از آزمایش رانندگی مدل مفهومی و آینده نگرانه «Vision AVTR» را در معرض دید علاقه مندان قرار داد.

این مدل مفهومی که اولین بار در ماه ژانویه معرفی شده بود از فیلم مهیج و تماشایی آواتار اثر جیمز کامرون کارگردان مشهور سینمای هالیوود الهام گرفته است.

در فیلمی که از آزمایش رانندگی این کانسپت برقی پخش شد، «فلیکس اسمیت» مجری تلویزیون دانمارک و چند کارشناس مرسدس طعم استفاده از این خودرو آینده نگرانه را چشیدند.

ایده اصلی این خودرو - برگرفته از فیلم آواتار - «ادغام» انسان با ماشین است و مرسدس بنز تلاش کرده تا تکنولوژی های آینده را در این خودرو بگنجاند.

مرسدس AVTR از سیستم فرمان سنتی بی بهره است و به جای آن المان کنترل در کنسول مرکزی به انسان و ماشین اجازه می دهد تا با یکدیگر ادغام (merge) شوند.

MB Vision Avtr 2

راننده به جای فرمان کافی است تا دست خود را بر روی المان کنترل مرکزی قرار داده تا حیات به داخل خودرو جاری شود و سپس وسیله نقلیه از طریق ضربان قلب و تنفس راننده وی را شناسایی خواهد کرد.

در مورد قوای محرکه مرسدس بنز می گوید این خودرو به یک «فناوری باتری انقلابی براساس شیمی سلول آلی مبتنی بر گرافن» مجهز شده است.

مرسدس در توصیف آن می گوید: "برای اولین بار خودرو مفهومی «Vision AVTR» از یک فناوری باتری انقلابی براساس شیمی سلول آلی مبتنی بر گرافن استفاده می کند که کاملاً عاری از فلزات و عناصر خاکی کمیاب است. مواد باتری تخریب پذیر و بنابراین قابل بازیاب هستند. به این ترتیب حرکت الکتریکی از منابع فسیلی مستقل می شود. در نتیجه مرسدس بنز بر اهمیت بالای اقتصاد دورانی آینده در بخش مواد خام تأکید می کند."

گفته می شود باتری 110 کیلووات ساعتی این خودرو توان پیمایش بیش از 700 کیلومتر با هر بار شارژ را فراهم می کند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

«مرسدس آواتار» و شناسایی راننده از روی ضربان قلب و تنفس!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است