به گزارش کارپرس، شرکت بزرگ خودروسازی چین «سایک موتور» (SAIC Motor) از عرضه دست کم 10 مدل هیدروژنی جدید تا انتهای سال 2025 خبر داد.
این شرکت با انتشار نخستین طرح راهبردی هیدروژنی خود برای صنعت خودروسازی چین اعلام کرد طی پنج سال آینده تولید و فروش خودروهای مجهز به فناوری سلول سوخت هیدروژنی را به سالانه 10 هزار دستگاه خواهد رساند.
این شرکت مستقر در شانگهای قصد دارد دست کم 10 مدل هیدروژنی را تا اواخر سال 2025 عرضه کرده و همچنین یک تیم ویژه هزار نفره را جهت تحقیق و توسعه در این زمینه تشکیل دهد.
سایک موتور درصدد است با عرضه مدل های جدید هیدروژنی تا پنج سال آینده بیش از 10 درصد سهم بازاری در این بخش را تصاحب کرده و پیشتاز فناوری سلول های سوخت هیدروژنی در چین شود.
در همین حال نخستین خودرو چند منظوره (MPV) هیدروژنی این خودروساز با عنوان «Maxus EUNIQ 7» که اولین محصول در نوع خود در جهان به شمار می رود، روز یک شنبه در شانگهای رونمایی شد.
«EUNIQ 7» مجهز به سیستم سلول سوخت هیدروژنی نسل سوم سایک بوده، حداکثر پیمایش 605 کیلومتر با هر بار سوخت گیری هیدروژنی را ارائه کرده و سوخت گیری مجدد آن می تواند ظرف فقط سه تا پنج دقیقه انجام شود. مصرف سوخت این مدل در هر صد کیلومتر برابر 1.18 کیلوگرم است.
سایک یکی از نخستین خودروسازان چینی است که به ساخت خودروهای هیدروژنی روی آورده است.
نخستین پروژه شرکت در این زمینه در سال 2001 آغاز و اولین سدان هیدروژنی آن در سال 2016 در بازار عرضه شد که نخستین محصول در نوع خود در چین تلقی می شد.
این شرکت طی بیش از دو دهه گذشته بیش از 3 میلیارد یوان (حدود 439 میلیارد دلار) در این بخش سرمایه گذاری کرده و امیدوار است ظرف 10 سال آینده به سازنده برتر خودروهای سلول سوخت هیدروژنی در جهان تبدیل شود.
سایک می گوید جدیدترین سیستم سلول سوختی نسل سوم آن از جهات بسیاری با فناوری های مشابه شرکت های تویوتا و هیوندای قابل قیاس است.
تویوتا و هیوندای در حال حاضر از لحاظ خودروهای مجهز به سلول سوختی در جهان پیشتاز هستند.
منبع: چاینا دیلی
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان