Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با افتتاح فاز دوم کارخانه شانگهای؛

تولید خودروهای برقی تسلا در چین دو برابر می شود

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۷۴۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با افتتاح فاز دوم کارخانه تسلا در شانگهای، تولید محصولات برقی این خودروساز در چین با افزایش دو برابری به 300 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

به گزارش کارپرس، شرکت آمریکایی تسلا پس از افتتاح نخستین کارخانه برون مرزی خود در شانگهای چین در اواخر سال 2019 اکنون به دنبال افزایش دو برابری تولیدات این کارخانه است.

نشریه گلوبال تایمز چین گزارش داد که فاز دوم کارخانه تسلا در شهر شانگهای رو به اتمام است و با افتتاح این فاز حجم تولیدات این خودروساز ظرف یک سال با افزایش دو برابری به سالانه 300 هزار دستگاه خواهد رسید.

این نشریه دولتی به نقل از «کوئی دونگ شو» دبیرکل انجمن خودروهای سواری چین (CPCA) نوشت: "تولید سالانه کارخانه شانگهای در فاز نخست به 150 هزار دستگاه رسیده است. پس از افتتاح فاز دوم انتظار می رود که این کارخانه تولید خود را با دو برابر افزایش به 300 هزار دستگاه برساند که باعث کاهش بیشتر هزینه ها و بهبود توان رقابت در بازار چین خواهد شد."

این گزارش خاطرنشان می کند که بخش اصلی فاز دوم پروژه اکنون به پایان رسیده و در شرف افتتاح قرار دارد.

به گفته تسلا با اجرایی شدن این فاز تولید محصول «مدل Y» برای بازار چین آغاز خواهد شد. وب سایت تسلا در چین پیشتر از آغاز پیش فروش مدل Y در این کشور خبر داد.

گفته می شود فاز دوم کارخانه شانگهای اکنون در مرحله آزمایش الکترومانیکی و دکوراسیون داخلی قرار دارد و احتمالاً در اوایل نوامبر راه اندازی خواهد شد.

چین، بزرگ ترین بازار خودرو و نیز بزرگ ترین بازار خودروهای برقی جهان است و از این لحاظ فاصله زیادی از آمریکا و چند بازار اروپایی دارد.

هرچند تسلا با رقبای محلی قوی در این بازار روبروست اما نفوذ گسترده ای در این کشور پیدا کرده که آمار فروش آن را بالا برده است.

در حال حاضر مدل 3 این شرکت در شانگهای چین تولید و فروخته می شود. آمار CPCA نشان می دهد که تسلا در ماه ژوئن نزدیک به 15 هزار دستگاه مدل 3 ساخت چین را به فروش رسانده که 35 درصد بیشتر از ماه می بوده و 23 درصد از کل فروش خودروهای برقی چین را شامل می شود.

به این ترتیب تولید مدل Y ممکن است بیش از پیش سبب تقویت حضور تسلا در چین شود.

این خودروساز آمریکایی همچنین به دنبال افزایش نیروی کار خود در این کشور است و به تازگی متقاضیان را برای تصدی سمت هایی از جمله توسعه نرم افزار و ساخت ویدئوگیم های درون خودرو دعوت به کار کرده است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید خودروهای برقی تسلا در چین دو برابر می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است