Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

احداث خیابان های ۵G برای اتومبیل های خودران در چین

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۴:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۷۳۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مسوولان شهر هفئی در شرق چین با احداث یک خیابان تحت پوشش کامل 5G بستر لازم برای آزمایش اتومبیل های خودران در شرایط واقعی را فراهم کردند.

به گزارش کارپرس، مسوولان شهر هفئی در شرق چین عملیات ساخت یک خیابان جدید تحت پوشش کامل 5G که برای اتومبیل های خودران مورد استفاده قرار خواهد گرفت را به پایان رساندند.

این خیابان به طول 4/4 کیلومتر در مرکز هفئی در استان آنهویی واقع شده و قرار است برای آزمایش اتومبیل های خودران و بدون راننده مورد استفاده قرار گیرد.

عملیات ساخت این خیابان در آگوست 2019 آغاز شد و اکنون به پوشش کامل 5G با دستگاه های رصد و کنترل جاده ای که به مرکز کنترل ابری متصل هستند، تجهیز شده است.

احداث این خیابان در چین به عنوان مدلی برای توسعه زیرساخت های جاده ای مجهز به فناوری «های تک» و برخوردار از امنیت بالای جاده ای نگریسته می شود.

این خیابان برای تردد عادی و نیز آزمایش اتومبیل های خودران و متصل که بتوانند در دنیای واقعی تست شوند، در نظر گرفته شده است.

با ساخت این خیابان، آنهویی به شمار روزافزون مناطق و شهرهایی از چین که جاده ها و زیرساخت های متصل به 5G برای اتومبیل های خودران را ارائه می کنند - از جمله شانگهای، پکن و شنزن - اضافه شد.

این خبر یک هفته پس از آن منتشر می شود که شرکت فولکس واگن اعلام کرد در ماه جاری آزمایش اتومبیل های خودران و بدون راننده را در شهر «هفئی» آغاز می کند.

این شرکت که بزرگ ترین خودروساز خارجی در چین محسوب می شود در بیانیه ای خبر داده بود که به زودی آزمایش اتومبیل های شاسی بلند و تمام خودران آئودی «ای ترون» را در چین آغاز خواهد کرد.

برای این منظور قرار است فولکس واگن ابتدا یک ناوگان متشکل از 10 تاکسی تمام خودران «ای ترون» را در حدود 80 کیلومتر از خیابان های شهر هفئی که مجهز به زیرساخت های سازگار با خودروهای هوشمند هستند، آزمایش کند.

با انجام این تست سکنه شهر قادر خواهند بود تاکسی های خودران را با استفاده از یک اپلیکیشن فولکس واگن فرا بخوانند.

همچنین از سال آینده این آزمایش به صورت عمومی صورت خواهد گرفت.

چین علاقه مند است تا به رهبر جهانی در زمینه فناوری اتومبیل های خودران و هوشمند متصل به 5G تبدیل شود و در این راستا ساخت مناطق و جاده های ویژه برای تست این فناوری را دنبال می کند.

منبع: just-auto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

احداث خیابان های ۵G برای اتومبیل های خودران در چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است