Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پس از فقط یک ماه بهبودی؛

باز هم ویروس به جان خودروسازی انگلیس افتاد!

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۶:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۷۲۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در حالی که فروش خودروهای جدید در انگلیس برای نخستین بار طی ماه های اخیر در جولای روند صعودی به خود گرفته بود اما در ماه آگوست با آغاز موج تازه ویروس کرونا بار دیگر افت کرد.

به گزارش کارپرس، فروش خودروهای جدید در انگلیس طی ماه آگوست نزدیک به 6 درصد افت کرد که گام رو به عقب دیگری برای صنعت خودروسازی این کشور پس از بروز علائم بهبود در ماه پیش از آن بود.

انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو انگلیس (SMMT) اعلام کرد که در ماه آگوست فقط بیش از 87 هزار دستگاه خودرو در انگلیس ثبت سفارش شدند که 5/8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.

این در حالی است که پس از چند ماه سقوط شدید فروش خودرو در انگلیس به خاطر شیوع کرونا، فروش ماهانه خودرو این کشور در جولای برای نخستین بار شاهد رشد بود.

البته آگوست معمولاً یکی از کم رونق ترین ماه های سال برای خودروسازان در انگلیس محسوب می شود و لذا آنها امیدوارند در ماه های باقیمانده سال به اوضاع نرمال بازگردند.

«یان پلومر» مدیر سایت فروش «اوتو تریدر» در این خصوص گفت: "آنچه بسیار مهم تر به نظر می رسد چشم انداز سپتامبر و بعد از آن است که همچنان مثبت باقی مانده و صنعت به بهبودی خود پس از قرنطینه ادامه می دهد."

وی خاطرنشان کرد بازدید مصرف کنندگان از مراکز فروش در ماه آگوست 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و ثبت سفارش در نمایندگی ها  یک سپتامبر امیدوارکننده خبر می دهد.

به گزارش SMMT، یکی از نقاط روشن صنعت خودرو انگلیس در حال حاضر خودروهای برقی است که فروش آنها طی سال گذشته دو برابر شده و هم اکنون خودروسازان 83 مدل پلاگین هیبریدی و تمام برقی را جهت فروش در این کشور عرضه می کنند.

فروش خودروهای تمام برقی ماه گذشته 77 درصد رشد کرد و تقریباً سهم بازاری این پیشرانه را دو برابر افزایش داد در حالی که فروش محصولات پلاگین هیبریدی با افزایش 221 درصدی مواجه شد.

در عین حال فروش محصولات دیزلی در ماه آگوست با افت 40 درصدی روبرو شد و محصولات بنزینی نیز کاهش فروش 15 درصدی را تجربه کردند.

در خصوص برندهای خودروسازی نیز پنج برند برتر ماه گذشته نتایج متفاوتی را ثبت کردند.

فورد که در جایگاه نخست قرار دارد با 1 درصد رشد بیش از 10 هزار محصول را به فروش رساند در حالی که فروش محصولات فولکس واگن با افت 22 درصدی به 8700 دستگاه رسید.

آئودی در جایگاه سوم با کاهش 33 درصدی بیش از 6100 دستگاه را به فروش رساند جلوتر از ب ام و در جایگاه چهارم که فروش آن با افزایش 10 درصدی به 5300 دستگاه رسید.

مرسدس بنز با فروش 5200 دستگاه که نشانگر کاهش 3/8 درصدی بود در جایگاه پنجم فروشندگان برتر خودرو انگلیس قرار گرفت.

هاچبک کوچک فورد «فیستا» پرفروش ترین خودرو بازاری در ماه آگوست و همچنین طی هشت ماهه نخست سال بود.

در مجموع از ابتدای امسال تا آگوست کل فروش خودرو انگلیس با کاهش 40 درصدی برابر 915 هزار دستگاه برآورد شد.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

باز هم ویروس به جان خودروسازی انگلیس افتاد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است