Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک سال قبل از رونمایی رسمی؛

تسلادوست بوسنیایی «سایبرتراک» ساخت!

یکشنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۳:۴۵ | کد خبر: CP- ۱۵۷۱۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مالک یک شرکت بوسنیایی که صبر و تحملش برای عرضه «سایبرتراک» تسلا را از دست داده بود، خود دست به کار شد و نسخه همزاد این محصول را تولید کرد!

به گزارش کارپرس، در حالی که بیش از یک سال به رونمایی رسمی از «سایبرتراک» تسلا زمان باقی مانده است مالک یک شرکت بوسنیایی با مونتاژ قطعات یک «فورد F-150» موفق به تولید نسخه همزاد این محصول شد.

به گزارش رویترز، «ایگور کرزیچ» مالک «استارک سولوشن» که از طرفداران فورد و تسلا به شمار می رود برای رونمایی رسمی از سایبرتراک صبر نکرده و به کمک متخصصان شرکت متبوع خود نسخه ای مشابه این محصول را تولید کرد.

برای این منظور متخصصان و مهندسان IT در شرکت استارک سولوشن یک خودرو فورد رپتور F-150 را به کوچک ترین قطعات تجزیه کرده و پس از مونتاژ آن را به یک خودرو بنزینی شبیه به سایبرتراک تبدیل کردند. این پروژه هشت ماه به طول انجامید.

«ماریو کوریچ» مدیر شرکت به رویترز گفت که نخستین تست رانندگی این خودرو در خیابان های شهر «موستار» در جنوب بوسنی سبب جلب توجه فراوان عمومی شد.

وی اظهار داشت: "همه به این خودرو نگاه می کردند و نیمی از آنها تصور می کردند که ما یک تانک ساخته ایم چونکه مردم نمی دانستند سایبرتراک چیست. حتی یک دختر ایستاد و سؤال کرد که آیا تسلا سایبرتراک ساخته شده است یا خیر."

کوریچ اضافه کرد: "مالک شرکت می خواست دو طرف رقیب (فورد و تسلا) را با هم ترکیب کند چونکه او طرفدار هر دو شرکت فورد و تسلاست بنابراین دو روح را در یک کالبد دمیدیم."

وی در عین حال گفت: "خودروی ما بنزینی است در حالی که تسلا از الکتریسته استفاده می کند. ما تلاش کردیم تا جای ممکن کپی برداری کنیم اما اندازه محصول ما با اندازه سایبرتراک متفاوت است."

کوریچ خاطرنشان کرد استارک سولوشن اکنون تلاش می کند این پیکاپ را ثبت کند تا بتواند از آن در خیابان ها استفاده نماید اما با مشکلاتی در این امر روبروست چونکه لبه های تیز خودرو نظیر آنچه در سایبرتراک اصلی دیده می شود در بوسنی ممنوع است.

شرکت های تسلا و فورد هنوز واکنشی به این اتفاق نشان نداده اند.

براساس این گزارش ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در ماه جولای اعلام کرد این شرکت قصد دارد کارخانه 1.1 میلیارد دلاری تولید سایبرتراک را در نزدیکی شهر آستین تگزاس احداث کند.

با قیمت پایه 39 هزار دلاری، سایبرتراک مشابه یک خودرو زرهی است که قلب تجارت وانت های پرسود خودروسازان دیترویت را هدف قرار داده و احتمالاً در اواخر 2021 رونمایی رسمی خواهد شد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلادوست بوسنیایی «سایبرتراک» ساخت!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است