Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
توسط لوسید موتورز؛

سریع ترین سدان برقی دنیا رونمایی می شود

شنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۲:۰۶ | کد خبر: CP- ۱۵۷۰۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تنها چهار روز تا رونمایی از ایرودینامیک ترین و سریع ترین سدان برقی دنیا زمان باقی است.

به گزارش کارپرس، شرکت آمریکایی لوسید موتورز چهارشنبه هفته جاری از سدان لوکس خود «ایر» (Air) رونمایی خواهد کرد، محصولی که به ادعای سازنده آن ایرودینامیک ترین و سریع ترین سدان برقی دنیاست.

گفته می شود این محصول در زمان عرضه رکوردهای فراوانی که پیشتر در اختیار محصولات تسلا بود را جابجا می کند.

نخستین و مهم ترین رکوردی که این خودرو خواهد شکست توان پیمایش با هر بار شارژ است که در حال حاضر متعلق به تسلا «مدل S» است.

لوسید موتورز می گوید این سدان جدید دارای توان پیمایش 517 مایل (832 کیلومتر) با هر شارژ است در حالی که رکورد بیشترین مسافت قابل پیمایش هم اکنون به مدل S تسلا با پیمایش 402 مایل اختصاص دارد.

به علاوه لوسید پیشتر مدعی شده بود «ایر» چنانچه وارد چرخه تولید شود عنوان ایرودینامیک ترین خودرو لوکس جهان را از رقبای خود خواهد ربود.

این شرکت ادعا می کند «ایر» دارای ضریب مقاومت ایرودینامیکی 0.21 خواهد بود که در این صورت از بالاترین کارایی ایرودینامیکی در مقایسه با رقبای سدان خود برخوردار می شود.

در بین مدل های تسلا، مدل S در سال 2014 به ضریب ایرودینامیکی 0.24 رسید که در آن زمان جزو کمترین ضرایب بود. در سال 2017 نیز تسلا مدل 3 موفق به کسب رقم 0.23 شد.

در حال حاضر سدان مرسدس کلاس A و بی ام و سری 5 هر دو دارای ضریب ایرودنیامیکی 0.22 هستند که از این لحاظ ایرودنیامیک ترین محصولات جهان به شمار می روند.

ضریب مقاومت (کشش) ایرودینامیکی معیاری است که نشان می دهد یک خودرو تا چه حد می تواند مقاومت هوا را کاهش دهد. هر چه این ضریب کمتر باشد نشاندهنده ایرودینامیک بودن بالاتر خودرو است.

همچنین طبق اطلاعات جدیدی که از «ایر» در رسانه ها منتشر شده است گفته می شود این محصول سریع ترین سدان برقی دنیا خواهد بود.

طبق ادعای جدید لوسید موتورز این محصول قادر است تا یک چهارم مایل (حدود400 متر) را در زمانی کمتر از 10 ثانیه طی کند.

از طرف دیگر این خودرو با قدرت 1000 اسب بخار می تواند سرعت صفر تا 100 کیلومتر را در زمان 2/5 ثانیه بپیماید.

ظرفیت رسمی باتری لوسید ایر ۱۱۳ کیلووات ساعت است. این پکیج نیروی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن دو موتور برقی را تأمین می ‌کند.

این سیستم محرکه در اسکیت ‌برد با نام پلتفرم پیشرفته برقی لوسید (LEAP) بسته‌ بندی می‌شود تا فضای داخل کابین را به حداکثر برساند.

لوسید موتورز می‌ گوید به لطف پلتفرم جدید، حجم کلی محفظه بار ایر به ۷۳۹ لیتر افزایش می ‌یابد. این خودرو همچنین بزرگ ‌ترین فضای صندوق جلو را با ۲۷۰ لیتر دراختیار قرار می‌ دهد که بیش از دو برابر حجم ۱۳۵ لیتری فورد موستانگ مک-ای است. 

از دیگر خصوصیات این محصول وجود لیدار اختصاصی ساخت لوسید، بیشینه ظرفیت شارژ بیش از ۳۰۰ کیلووات و قابلیت‌های اتصال خودرو به شبکه است.

 همانطور که گفته شد لوسید موتورز در تاریخ نهم سپتامبر (19 شهریور) از این سدان به صورت مجازی رونمایی خواهد کرد.

لوسید وعده داده است تولید این محصول اواخر امسال آغاز خواهد شد و نخستین محصولات «ایر» با قیمتی حول و حوش 100 هزار دلار اوایل سال 2021 به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سریع ترین سدان برقی دنیا رونمایی می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است