Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
کاهش فروش با وجود نشانه های بهبود؛

آمار فروش ماه آگوست خودروسازان در آمریکا منتشر شد

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۵:۴۸ | کد خبر: CP- ۱۵۶۹۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
گرچه فروش ماه آگوست خودروسازان در آمریکا علائم بهبود را از زمان شیوع کرونا بروز می دهد، اما کماکان شرکت هایی چون هیوندای، مزدا، سابورو و تویوتا افت فروش را نسبت به سال گذشته گزارش داده اند.

در حالی که چند ماه از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا می گذرد، فروش خودرو در آمریکا نسبت به ماه های اولیه شیوع این بیماری بهبود یافته اما همچنان موانعی پابرجاست که حجم فروش را در قیاس با سال گذشته کاهش می دهد.

شرکت پیش بینی صنعت خودرو «ALG» با انتشار آمار فروش خودرو در آمریکا طی ماه آگوست گزارش داد که تویوتا، هیوندای، مزدا و سابورو همگی افت فروش را در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده اند.

البته باید به این نکته توجه داشت که تقویم ماه آگوست امسال شامل دو روز فروش کمتر برای خودروسازان در قیاس با آگوست 2019 بود، به عبارت دیگر فروش فوق العاده تعطیلات «روز کارگر» که سال گذشته با ماه آگوست مصادف شده بود امسال به ماه سپتامبر منتقل شده است.

در مجموع فروش ماه آگوست 11 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت در حالی که این افت فروش در ماه جولای برابر 15 درصد گزارش شده بود.

در این میان تویوتا ماه گذشته افت فروش 22/7 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد البته واحد لکسوس آن با کاهش فروش 9/5 درصدی روبرو شد در حالی که فروش تویوتا به تنهایی 24/6 درصد کاهش یافت.

البته شاسی بلندهای لکسوس در ماه آگوست کمترین افت فروش را در میان محصولات تویوتا تجربه کردند.

هوندا نیز مجموع افت فروش 21/9 درصد را گزارش داد و همچون تویوتا واحد لوکس آن یعنی آکورا شاهد افت 10/2 درصدی بود در حالی که واحد هوندا به تنهایی با کاهش 23 درصدی فروش محصولات مواجه شد.

فروش شرکت هیوندای نیز در ماه آگوست 8/4 درصد کاهش یافت در حال که به پشتوانه افزایش محبوبیت سابورو و کونا این رقم کمتر از حد انتظار بود.

محصولات شاسی بلند 67 درصد از فروش هیوندای در ماه آگوست را به خود اختصاص دادند که 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

در میان این محصولات سوناتا کمترین افت فروش را در قیاس با آگوست 2019 تجربه کرد. به همین ترتیب کیا شاهد افت فروش 6/1 درصدی بود اما مدل محبوب آن تلوراید افزایش فروش را به ثبت رساند و سلتوس که از امسال به بازار عرضه شد نیز از افت بیشتر هیوندای جلوگیری کرد.

سابورو هر چند شاهد کاهش 17/4 درصدی فروش محصولات خود نسبت به سال گذشته بود اما در آگوست بهترین ماه خود در سال 2020 را تجربه کرد.

هرچند اکثر محصولات این خودروساز با افت فروش مواجه شدند اما حجم فروش فارستر 1/1 درصد نسبت به پارسال رشد کرد.

در عین حال مزدا شاهد افت 5/1 درصدی نسبت به آگوست 2019 بود و محصولاتی چون CX-5 و CX-9 کمترین افت فروش را در بین محصولات مزدا تجربه کردند.

براساس این گزارش هوندا و ولوو هنوز آمار فروش ماهانه خود را اعلام نکرده اند در حالی که دیگران نیز فقط فروش فصلی خود را گزارش می دهند که قرار است در انتهای ماه آینده اعلام شود.

منبع: کار اند درایور

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آمار فروش ماه آگوست خودروسازان در آمریکا منتشر شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است