Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
از امروز؛

فروش نسل جدید تویوتا یاریس کراس آغاز شد

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۵:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۵۶۶۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت تویوتا از آغاز فروش نسل جدید کراس اور کامپکت «یاریس کراس» مجهز به پیشرانه هیبریدی و سیستم تمام چرخ متحرک در ژاپن خبر داد.

به گزارش کارپرس، شرکت تویوتا از عرضه نسل جدید کراس اور کامپکت «یاریس کراس» (Yaris Cross) در ژاپن خبر داد.

فروش این محصول مجهز به پیشرانه هیبریدی و سیستم تمام چرخ متحرک از امروز 31 آگوست در نمایندگی های تویوتا در سراسر ژاپن آغاز شد.

قیمت نسل جدید یاریس کراس از یک میلیون و 798 هزار ین ژاپن آغاز شود و مدل هیبریدی چهار چرخ متحرک که گران ترین و بهترین مدل محسوب می شود تا 2 میلیون و 815 هزار ین قیمت گذاری شده است.

تویوتا یاریس نسل جدید، نخستین خودرو کامپکت تویوتاست که از پلتفرم «TNGA» بهره می برد.

به علاوه مدل هیبریدی آن، نخستین کراس اور کامپکت تویوتا مجهز به یک سیستم E-Four (چهار چرخ متحرک برقی) محسوب می شود.

قوای محرکه این کراس‌ اور کوچک از سیستم هیبرید متشکل از پیشرانه بنزین‌ سوز سه سیلندر 1.5 لیتری به همراه یک موتور برقی تامین می ‌شود. بد نیست بدانید پیشرانه درون سوز نسبت به انواع مشابه تا 40 درصد مصرف بهینه‌ تری دارد. مجموع قدرت خروجی پیشرانه این خودرو برابر با 116 اسب‌ بخار بوده که هرچند عدد زیادی نیست ولی برای پیشرانه یک کراس‌اور شهری کافی به نظر می‌ رسد.

تویوتا اعلام کرده است که میزان آلایندگی دی ‌اکسید کربن مدل‌ های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک یاریس کراس براساس استاندارد WLTP به ترتیب ارقامی کمتر از 120 و 135 گرم بر کیلومتر خواهد بود.

در مقایسه با تویوتا C-HR، این محصول از ابعاد کوچک ‌تری برخوردار است تا جایی که حدود ۲۳ سانتی ‌متر طول، ۱۲ سانتی‌ متر عرض و ۲/۵ سانتی ‌متر ارتفاع کمتر نسبت به C-HR دارد. تویوتا یاریس کراس بسیار گیرا و جذاب به‌ نظر می‌رسد و تفاوت بسیار کمی از نمای جلو با نسل دوم میرای دارد.

طراحی داخلی یاریس کراس تقریباً با یاریس هاچ ‌بک یکسان است بوده و از همان ترکیب داشبورد با غربیلک فرمان، کنسول میان و رو دری‌ های مشابه استفاده کرده است اما در صفحه آمپر خودرو‌ها تفاوت قابل‌ توجهی به چشم می‌خورد، زیرا درحالی‌ که در صفحه آمپر یاریس هاچ ‌بک دو بخش دایره ‌ای در طرفین کار شده و صفحه نمایش اطلاعات در بین آن‌ها قرار گرفته، در صفحه آمپر یاریس کراس یک سرعت‌ سنج تکی در مرکز جای گرفته است. علاوه بر این، تفاوت‌های کوچکی هم در پارچه‌ها و متریال داخلی به چشم می‌خورد، اما درمجموع طراحی داخلی کلی دو خودرو تقریباً یکسان است.

این شرکت هیچ برنامه ‌ای برای معرفی این کراس ‌اور جدید در بازار ایالات متحده ندارد اما اواسط سال ۲۰۲۱ یاریس کراس را برای رقابت با خودروهایی مثل فورد پوما، رنو کپچر و نیسان جوک به بازار اروپا عرضه خواهد کرد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فروش نسل جدید تویوتا یاریس کراس آغاز شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است