Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تا سال ۲۰۲۵؛

بازار نرم افزاری خودرو از ۱۸ هزار میلیون دلار عبور می کند

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۶۱۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
براساس یک گزارش جدید انتظار می رود اندازه بازار جهانی نرم افزارهای خودرو تا سال 2025 از رقم 18 هزار میلیون دلار عبور نماید.

به گزارش کارپرس، با گسترش فناوری های مختلف خودرو از قبیل «ADAS» و سیستم اطلاعات سرگرمی، فضای نرم افزاری خودرو شاهد رشد فوق العاده ای است.

رشد صنعت خودرو همراه با پیشرفت های فنی سبب بهبود رفتارهای رانندگی و افزایش ایمنی رانندگان می شود که به نوبه خود رشد جهانی بازار نرم افزارهای خودرو را به دنبال دارد.

براساس جدیدترین گزارش مؤسسه «Valuates» انتظار دارد بازار جهانی نرم افزارهای خودرو تا انتهای سال 2025 به رقم 18 هزار و 600 میلیون دلار برسد که به منزله نرخ رشد مرکب سالانه 10/1 در فاصله سال های 2019 تا 2025 است.

در سال 2018 اندازه این بازار حدود 8 هزار و 660 میلیون دلار برآورد شده بود.

این گزارش می افزاید: با افزایش محبوبیت فناوری خودرو متصل و خودران، محاسبات نهادینه شده در خودرو به یک حوزه تعبیه شده در خودرو به یک حوزه کلیدی برای پیشرفت تبدیل شده که محرک بازار جهانی نرم افزارهای خودروست.

در این گزارش همچنین آمده است: "شمار روزافزون سرویس های پیشرفته ای که در خودروهای متصل ارائه می شود سبب رشد اندازه بازار نرم افزاری خودرو می شود. این سرویس ها به رانندگان، نمایندگی ها، ایستگاه های خدمات رسانی، شرکت های بیمه، مقامات و سایرین اجازه می دهد هر لحظه از طریق پلتفرم های ابری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند."

به علاوه تأکید می شود که مقررات شدید دولتی مربوط به ایمنی خودرو و همکاری بین دولت و توسعه دهندگان نرم افزاری خودرو نیز موجب گسترش اندازه این بازار خواهد شد.

براساس این گزارش، فناوری های پیشرفته نظیر ارتباطات خودرو با خودرو (V2V) و خودرو با زیرساخت (V2I) باعث افزایش استفاده از محصولات الکترونیکی در نرم افزار خودرو می شود.

به دلیل شیوع کرونا پیش بینی می شود که بازار نرم افزاری خودرو در سال 2020 شاهد یک کاهش قابل توجه باشد که در این میان بیشترین لطمات متوجه آسیا اقیانوسیه خواهد شد چرا که چین بزرگ ترین تولیدکننده در این حوزه به شمار می رود.

انتظار می رود این بازار در کوتاه مدت متحمل آسیب هایی شود و مجدداً در سال 2021 به دلیل تمایل رانندگان به استفاده از فناوری های سطح بالا در خودروهای شان شاهد رشد مجدد باشد.

منبع: economictimes

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بازار نرم افزاری خودرو از ۱۸ هزار میلیون دلار عبور می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است