Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رونمایی از ابتکار چینی؛

فروش خودرو برقی بدون باتری!

شنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۵:۴۵ | کد خبر: CP- ۱۵۵۹۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت سازنده خودروهای برقی چین «نیو» در ابتکاری جدید محصولات خود را بدون باتری به مشتریان می فروشد و در عوض خریداران می توانند ماهانه مبلغی را برای اجاره باتری های قابل تعویض پرداخت کنند. عرضه خودرو بدون وجود باتری ثابت باعث کاهش قابل توجه قیمت آن می شود.

به گزارش کارپرس، شرکت سازنده خودروهای برقی چین «نیو» (NIO) یک سرویس اجاره باتری را آغاز کرده که براساس آن مشتریان می توانند یک خودر برقی را بدون برخورداری از پک باتری خریداری کنند.

راه اندازی این سرویس باعث کاهش قیمت پایه محصول می شود چرا که باتری یکی از گران ترین قطعات موجود در خودروهای برقی است که عدم وجود آن نقش بسزایی در کاهش قیمت خواهد داشت.

طرح جدید این شرکت با عنوان «باتری در نقش یک سرویس» (BaaS) به این صورت است که رانندگان جهت استفاده از باتری های قابل تعویض ماهانه مبلغی را برای اجاره آن پرداخت می کنند.

برای مثال گفته می شود یک پک باتری 70 کیلووات ساعت هر ماه 980 یوان یا حدود 140 دلار برای رانندگان هزینه دربردارد و در عین حال آنها می توانند در آینده باتری خود را به یک باتری بزرگ تر با ظرفیت بیشتر ارتقا دهند.

جهت اجرای این طرح، شرکت نیو در حال حاضر 143 ایستگاه تعویض باتری را در سراسر چین مستقر کرده که در آنجا رانندگان می توانند پک باتری تخلیه شده خود را با باتری های فول شارژ تعویض کنند.

گفته می شود راه اندازی این طرح باعث خواهد شد تا قیمت یک خودرو برقی تا 70 هزار یوان معادل 10 هزار دلار کاهش یابد اما در عین حال اجرای طرح مذکور مستلزم نصب و استقرار زیرساخت های پرهزینه شامل ایستگاه های تعویض باتری است.

به گزارش رویترز، ارزان ترین خودرو «نیو» بدون برخورداری از پک باتری در حال حاضر یک شاسی بلند ES6 با قیمت حدود 273 هزار یوان (39 هزار دلار) است، در حالی که قیمت آن با داشتن باتری به 343 هزار یوان می رسد.

«ویلیام لی» مدیرعامل نیو به خبرنگاران گفت: "ما اعتقاد داریم که با راه اندازی طرح BaaS، مشتریان خودروهای بنزینی گزینه خودروهای برقی را نیز مدنظر قرار می دهند."

وی خاطرنشان کرد شرکت نیو هر هفته یک ایستگاه جدید تعویض باتری را در چین احداث می کند و در نظر دارد تا سال آینده 300 ایستگاه جدید را در این کشور بنا کند.

مدیرعامل نیو همچنین ابراز امیدواری کرد این شرکت از نیمه دوم سال آینده وارد برخی بازارهای بین المللی و اروپایی شود.

البته طرح تعویض باتری برای همه خودروسازان قابل اجرا نیست چونکه همه خودروهای برقی دارای پک های باتری قابل تعویض نیستند.

اما خودروهای نیو از جمله شاسی بلندهای EC6 و ES8 همگی از این قابلیت بهره مند هستند.

منبع: رویترز

 

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فروش خودرو برقی بدون باتری!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است