Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
۸۰ درصد بازار برقی آمریکا در اختیار تسلاست؛

تسلا «مدل ۳» محبوب ترین خودرو برقی در آمریکا

شنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۱:۱۹ | کد خبر: CP- ۱۵۵۹۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
بیش از 80 درصد خودروهای برقی به فروش رفته در آمریکا طی نیمه نخست سال 2020 ساخت شرکت تسلا بودند و در این میان تسلا «مدل 3» به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو برقی در بین آمریکایی ها شناخته شد.

به گزارش کارپرس، خودروهای برقی ساخت تسلا به محبوبیت فوق العاده ای در آمریکا رسیده اند تا جایی که بیش از 80 درصد خودروهای برقی به فروش رفته در این کشور طی نیمه نخست سال 2020 متعلق به این خودروساز بوده است.

آمارهای شرکت تحقیقاتی «بای شیرز» (Buy Shares) نشان می دهد آمریکایی ها در نیمه نخست امسال 87 هزار و 398 دستگاه خودرو برقی را خریداری کردند که از این میان 71 هزار و 375 دستگاه ساخت شرکت تسلا بوده است.

تسلا «مدل 3» با فاصله نسبتاً زیاد محبوب ترین محصول این خودروساز طی مدت مذکور بود به طوری که 38 هزار و 314 دستگاه از این خودرو برقی در آمریکا به فروش رفت.

همچنین آمارهای بای شیرز نشان می دهد که تسلا به رغم تعطیلی کارخانه کالیفرنیا بر اثر پاندمی ویروس کرونا توانست بیش از 18 هزار و 861 دستگاه از «مدل Y» را به فروش برساند.

در رتبه بعدی فروش محصولات تسلا «مدل X» قرار دارد که 9 هزار و 500 دستگاه از این محصول به خریداران واگذار شد و سدان «مدل S» نیز با فروش 4 هزار و 700 دستگاه در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

براساس این گزارش، مدل 3، مدل Y و مدل X سه خودرو برقی پرفروش بازار آمریکا در نیمه نخست امسال را تشکیل دادند و تنها خودرویی که توانست در جدول خودروهای برتر بین محصولات تسلا قرار بگیرد شورولت بولت برقی بود.

شورولت 8 هزار و 370 دستگاه از این خودرو را طی شش ماهه نخست امسال به فروش رساند و به این ترتیب بولت برقی تنها مدلی بود که با شکستن انحصار تسلا بالاتر از مدل S در جدول پرفروش ها قرار گرفت.

سایر تولیدکنندگان محصولات برقی نتوانستند در این مدت چندان در رقابت با تسلا و شورولت بولت برقی عرض اندام کنند و در واقع نزدیک ترین برند به خودروسازان برتر نیسان بود که حدود 3 هزار دستگاه «لیف» را در بازار آمریکا به فروش رساند.

گفتنی است بای شیرز، تهیه کننده این گزارش آماری، به عنوان یک شرکت متمرکز بر ارائه آموزش های بازار مالی و سهام معرفی شده است.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا «مدل ۳» محبوب ترین خودرو برقی در آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است