Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پیمایش ۳۰۰ مایل با شارژ ۲۰ دقیقه ای؛

«لوسید ایر» عنوان سریع ترین شارژ خودرو برقی را تصاحب می کند

پنج شنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۱:۱۷ | کد خبر: CP- ۱۵۵۸۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت لوسید موتورز می گوید سدان جدید آن «ایر» (Air) دارای سریع ترین زمان شارژ در بین خودروهای برقی خواهد بود تا جایی که می تواند مسافت 300 مایل را با زمان شارژ 20 دقیقه ای طی کند.

به گزارش کارپرس، شرکت آمریکایی لوسید موتورز اعلام کرد محصول جدید و تمام برقی آن «لوسید ایر» (Lucid Air) عنوان سریع ترین زمان شارژ در بین خودروهای برقی را به خود اختصاص خواهد داد.

این شرکت با افشای جزئیات شارژ این محصول مدعی شد «ایر» دارای سرعت شارژ بالایی خواهد بود تا جایی که می تواند با هر دقیقه شارژ حداکثر مسافت 20 مایل را طی کند.

به عبارت دیگر این سدان برقی که از آن به عنوان رقیب جدی تسلا نام برده می شود، قادر خواهد بود مسافت 300 مایل (حدود 500 کیلومتر) را با زمان شارژ حدوداً 20 دقیقه ای بپیماید.

این زمان شارژ با استفاده از یک شارژر 900 ولت با حداکثر نرخ شارژ 300 کیلووات میسر می شود.

در مقام مقایسه سوپرشارژر V3 تسلا در حال حاضر دارای نرخ شارژ 250 کیلووات است که طی مسافت حدوداً 15 مایل را به ازای هر دقیقه شارژ فراهم می کند.

براساس این گزارش لوسید در حال حاضر مشغول همکاری با شرکت «Electrify America» - شعبه ای از فولکس واگن - است تا شبکه ای از شارژرهای سریع با توان فوق را تولید کند.

این شارژها که از شارژرهای استاندارد «سیستم شارژ ترکیبی» استفاده می کنند در تعدادی از 2 هزار جایگاه شارژ عمومی «Electrify America» در سراسر آمریکا عرضه خواهند شد، گرچه تعداد دقیق و زمان استقرار آنها هنوز مشخص نیست.

لوسید موتورز در حالی مدعی تصاحب سریع ترین سرعت شارژ در بین خودروهای برقی است که هفته گذشته ادعا کرده بود محصول «ایر» از لحاظ توان پیمایش در میان خودروهای برقی پیشتاز خواهد بود.

به ادعای این شرکت، لوسید ایر رکورد پیمایش 517 مایل (832 کیلومتر) با هر بار شارژ را از خود به جای خواهد گذاشت در حالی که هم اکنون این عنوان متعلق به «تسلا مدل اس» (Long Range Plus) است که طبق استانداردهای کنونی می تواند 402 مایل را با هر بار شارژ بپیماید.

لوسید همچنین پیش از این مدعی شده بود «ایر» چنانچه وارد چرخه تولید شود عنوان ایرودینامیک ترین خودرو جهان را از رقبای خود خواهد ربود.

این شرکت ادعا می کند «ایر» دارای ضریب مقاومت ایرودینامیکی 0.21 خواهد بود که در این صورت از بالاترین کارایی ایرودینامیکی در مقایسه با رقبای سدان خود برخوردار می شود.

لوسید موتورز پیشتر اعلام کرده بود در تاریخ نهم سپتامبر (19 شهریور) از سدان «ایر» به صورت مجازی رونمایی خواهد کرد.

لوسید یک شرکت مستقر در کالیفرنیاست که در سال 2007 تأسیس شد و یکی از رقبای جدی تسلا در عرصه خودروهای برقی به شمار می رود.

این شرکت در سپتامبر 2018 به پشتوانه سرمایه یک میلیارد دلاری صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان اقدام به ساخت کارخانه جدید مونتاژ خودرو در آریزونا کرد.

این خودروساز قصد دارد فروش نخستین مدل لوکس خود را در اوایل سال 2021 آغاز کند.

منبع: The Verge

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

«لوسید ایر» عنوان سریع ترین شارژ خودرو برقی را تصاحب می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است