Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رویایی که به واقعیت نزدیک می شود؛

ظهور هواپیماهای برقی با نسل جدید باتری های تسلا

شنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۳:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۵۵۲۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تیمی از محققان تسلا در کانادا مشغول کار بر روی نسل آینده باتری های لیتیومی با چگالی انرژی بالا هستند که رویای هواپیماهای برقی را به واقعیت نزدیک می کند.

به گزارش کارپرس، تیمی از محققان شرکت تسلا مشغول کار بر روی نسل آینده باتری های لیتیومی با چگالی انرژی بالا هستند که می تواند رویای هواپیماهای برقی را به واقعیت نزدیک کند.

به گزارش پایگاه «Electrek» تیم تحقیقاتی تسلا به رهبری «جف دان» اخیراً با انتشار مطالعه ای جدید از پیشرفت صورت گرفته در زمینه ساخت باتری های فلز لیتیوم فاقد آنود خبر داد.

این سلول های باتری جدید که در آزمایشگاه تحقیقاتی تسلا در کانادا مورد آزمایش قرار گرفته اند، دارای چگالی انرژی 360 وات ساعت بر کیلوگرم هستند که پیشرفتی شگرف در این حوزه محسوب می شود.

پژوهشگران تسلا اشاره کردند که این پیشرفت چشمگیر می تواند راه توسعه هواپیماهای برقی شهری و تجاری در آینده را هموار کند.

باتری های لیتیومی فاقد آنود می توانند 60 درصد انرژی بیشتر را نسبت به باتری های سنتی لیتیوم – یون در خود ذخیره کنند و این چگالی انرژی بالا بُرد (توان پیمایش) خودروهای برقی را به حدود 280 کیلومتر خواهد رساند.

البته در حال حاضر وقتی صحبت از هواپیماهای برقی شهری می شود، عمدتاً به خدمات تاکسی هوایی برقی (و نه هواپیماهای بوئینگ و ایرباس) اشاره دارد که شرکت هایی چون اوبر مشغول کار بر روی آن هستند.

این خدمات مبتنی بر هواپیماهای برقی پرواز و فرود قائم (eVTOL) هستند که معمولاً تعداد محدودی مسافر را در مسافت های کوتاه جابجا می کنند.

براساس این گزارش، فناوری جدید باتری لیتیومی و فاقد آنود تسلا می تواند منجر به ظهور هواپیماهای eVTOL با ظرفیت بالاتر شود و در عین حال رویای تجاری سازی هواپیماهای برقی را به واقعیت نزدیک کند.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا سال گذشته پیش بینی کرده بود که امکان دستیابی به هواپیماهای برقی ظرف پنج سال آینده وجود دارد.

وی سال ها پیش نیز گفته بود که در فکر طراحی یک هواپیمای پرواز و فرود قائم (VTOL) برقی است و برآورد کرده بود که برای این منظور باتری های لیتیوم – یون باید به چگالی انرژی 400 وات ساعت بر کیلوگرم دست یابند، گرچه هیچگاه جزئیات طرح خود برای تولید این هواپیما را اعلام نکرد.

منبع: Electrek

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ظهور هواپیماهای برقی با نسل جدید باتری های تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است