Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با محرومیت از دریافت یارانه های دولتی؛

تسلا بازار خودروهای برقی کره جنوبی را از دست می دهد؟

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۳:۲۹ | کد خبر: CP- ۱۵۴۸۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
دولت کره جنوبی در پی بازنگری در سیاست اعطای یارانه به خودروهای برقی است که در این صورت ممکن است برخی محصولات گران قیمت مثل خودروهای برقی تسلا از لیست دریافت یارانه کنار گذاشته شوند.

به گزارش کارپرس، دولت کره جنوبی به دنبال بازنگری در سیاست اعطای یارانه به خودروهای برقی است که در این صورت برخی برندهای ممتاز از جمله تسلا ممکن است از فهرست یارانه بگیران کنار گذاشته شوند.

براساس این گزارش، وزارت محیط زیست کره قصد دارد پس از مذاکره با خودروسازان، کارشناسان و انجمن های مربوطه سیاست کنونی محاسبه یارانه برای خودروهای برقی را تا ماه اکتبر اصلاح کند.

براین اساس دولت تصمیم دارد طی این هفته مذاکراتی با نمایندگان 11 شرکت خودروسازی از جمله هیوندای و کیا در خصوص طرح اعطای یارانه به خودروهای برقی برگزار کند.

گفته می شود یکی از نتایج احتمالی این مذاکرات، حذف یا کاهش اعطای یارانه به برخی برندهای وارداتی از جمله تسلا خواهد بود و این در حالی است که تسلا تاکنون سهم عمده ای از یارانه های دولتی کره جنوبی را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار انجمن تولیدکنندگان خودرو کره، تسلا در شش ماهه نخست امسال 90 میلیارد وون (76 میلیون دلار) معادل 43 درصد از کل یارانه های اعطایی توسط دولت های مرکزی و محلی را به خود اختصاص داد.

به پشتوانه دریافت این یارانه های دولتی، قیمت محصولات تسلا در بازار کره جنوبی کاهش یافت و این شرکت توانست طی بازه زمانی ژانویه تا ژوئن در مجموع بیش از 7 هزار خودرو برقی را در این کشور به فروش برساند.

در ماه ژوئن نیز این خودروساز آمریکایی به کمک افزایش تقاضا برای «مدل 3» بیش از 2800 خودرو را در بازار کره جنوبی به فروش رساند.

تسلا در حال حاضر محصولاتی چون «مدل 3»، «مدل اس» و «مدل ایکس» را در کره جنوبی به فروش می رساند. این مدل ها در بازار کره به ترتیب 54، 114 و 121 میلیون وون قیمت دارند.

چنانچه این خودروها از لیست دریافت یارانه کنار گذاشته شوند، بالطبع قیمت آنها در بازار کره جنوبی افزایش یافته و متعاقباً کاهش فروش آنها در این کشور صرفنظر از محبوبیت فوق العاده تسلا و محصولاتش محتمل خواهد بود.

این در حالی است که تسلا مدل 3 هم اکنون وارداتی ترین خودرو برقی در کره جنوبی محسوب می شود.

در همین حال گمانه هایی وجود دارد که رشد تسلا در بازار کره موجب هراس غول های خودروسازی محلی همچون هیوندای شده و زنگ خطر را برای این شرکت ها به صدا درآورده است.

هیوندای اخیراً اعلام کرد قصد دارد با راه اندازی خطوط تولید اختصاصی خودروهای برقی و همکاری با تأمین کنندگان باتری نظیر سامسونگ، سلطنت تسلا بر بازار خودروهای برقی را به چالش بکشد.

به گفته رئیس هیوندای، این شرکت تصمیم دارد تا سال 2025 سالانه یک میلیون خودرو تمام برقی به فروش رسانده و سهم بازار جهانی خود را به بیش از 10 درصد برساند.

منبع: رسانه های کره

 

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا بازار خودروهای برقی کره جنوبی را از دست می دهد؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است