Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
«آیونیک» برند مستقل می شود؛

رشد سهام هیوندای با اعلام طرح خانواده برقی «آیونیک»

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۵۴۸۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
اعلام طرح شرکت هیوندای موتور برای تولید خانواده جدید خودروهای برقی تحت برند «آیونیک» باعث شد تا سهام این شرکت به بالاترین رقم از می 2018 افزایش یابد.

به گزارش کارپرس، پس از اعلام طرح شرکت هیوندای موتور برای تولید خانواده جدید خودروهای برقی تحت برند «آیونیک»، قیمت سهام این شرکت در بازار معاملات بورس کره جنوبی به بالاترین رقم از می 2018 تاکنون رسید.

هیوندای روز دوشنبه اعلام کرد که از اوایل سال 2021 قصد دارد سه مدل تمام برقی را تحت برند مستقل «آیونیک» (Ioniq) به بازار عرضه کند.

نخستین مدل از این سری «آیونیک 5» نام دارد یک کراس اور سایز متوسط مبتنی بر کانسپت «هیوندای 45» مدل 2019 که اوایل سال آینده به بازار معرفی شود.

دومین مدل، سدان «آیونیک 6» مبتنی بر کانسپت هیوندای پرافسی است که اوایل امسال رونمایی شد و در سال 2022 به بازار می آید و در نهایت کراس اور بزرگ «آیونیک 7» که قرار است اوایل سال 2024 روانه بازار شود.

به این ترتیب هیوندای، برند آیونیک را از کمپانی اصلی جدا کرده و ظرف چهار سال آینده تحت پلتفرم مستقل سه خودرو برقی مذکور را به بازار عرضه می کند.

پس از اعلام این طرح، قیمت هر سهم هیوندای در معاملات روز دوشنبه بازار KOSPI به رقم 162 هزار وون کره (136 دلار) رسید که بالاترین مقدار از می 2018 تاکنون محسوب می شود.

خودروساز کره ای قصد دارد با انجام این اقدامات ظرف پنج سال آینده به هدف خود مبنی بر تصاحب 10 درصد از بازار جهانی فروش خودروهای برقی دست پیدا کند.

رئیس گروه هیوندای ماه گذشته عنوان کرده بود این شرکت و زیرمجموعه آن کیاموتورز تصمیم دارند در سال 2025 فروش خودروهای تمام برقی را به یک میلیون دستگاه برسانند که بیش از 10 درصد سهم بازار جهانی این خودروهاست.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رشد سهام هیوندای با اعلام طرح خانواده برقی «آیونیک»

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است