Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک مؤسسه تحقیقاتی پیش بینی کرد:

رشد سه برابری فروش جهانی خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۴

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۶:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۵۴۶۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
براساس پیش بینی یک مؤسسه تحقیقاتی انتظار می رود فروش جهانی خودروهای برقی ظرف چهار سال آینده با افزایش سه برابری به بیش از 6 میلیون دستگاه در سال برسد.

به گزارش کارپرس، مؤسسه تحقیقاتی «اس اند پی گلوبال مارکت اینتلیجنس» در گزارشی پیش بینی کرد فروش جهانی خودروهای برقی طی چهار سال آینده به بیش از 6 میلیون دستگاه در سال برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از حجم به فروش رفته در سال 2019 است.

طبق گزارش این مؤسسه آمار فروش جهانی خودروهای برقی در سال 2024 به 6/2 میلیون دستگاه خواهد رسید.

این در حالی است که براساس پیش بینی این مؤسسه فروش جهانی اتومبیل های برقی در سال 2020 حدود 5/8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و مجموع فروش این خودروها رقمی بیش از 2 میلیون دستگاه خواهد بود.

در همین حال مؤسسه مذکور انتظار دارد صنعت خودروهای برقی طی چهار سال آینده به رشد 73 و 79 درصدی تقاضای لیتیوم و کبالت منجر شود که مواد معدنی اصلی مورد استفاده در باتری خودروهای برقی هستند.

«آلیس یو» تحلیل گر ارشد این مؤسسه گفت: "در اروپا و چین، سیاست حمایتی از خودروهای پلاگین همچنان محرک اصلی فروش بوده است. ما شاهد فروش سالانه بالاتر در اتحادیه اروپا نسبت به چین هستیم، به رغم آنکه اقتصاد چین توانست با سرعت بیشتر از تأثیرات کووید 19 خارحج شود."

این تحلیل گر خاطرنشان کرد فروش خودروهای برقی در چین طی سال 2020 انتظار می رود با کاهش 23 درصدی نسبت به سال قبل به 821 هزار دستگاه برسد و البته بهبود فروش در نیمه دوم سال پیش بینی می شود.

با این حال پیش بینی می شود کاهش فروش در چین با فروش بالاتر در اروپا جبران شود تا جایی که انتظار می رود فروش خودروهای برقی طی سال جاری در اروپا متأثر از سیاست های حمایتی در فرانسه و آلمان و نیز قوانین سختگیرانه انتشار دی اکسید کربن با رشد 45 درصدی به بیش از 500 هزار دستگاه برسد.

فرانسه و آلمان به عنوان بزرگ ترین بازارهای خودرو برقی در اروپا در اواخر می و اوایل ژوئن از طرح هایی برای افزایش موقت یارانه های خرید خودروهای پلاگین رونمایی کردند. این طرح ها در راستای طرح های تشویقی برای احیای صنایع خودروسازی آنها صورت گرفته است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رشد سه برابری فروش جهانی خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۴

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است