Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک پژوهشکده بریتانیایی خواستار شد:

ممنوعیت تبلیغ خودروهای شاسی بلند در انگلیس

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۳:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۵۴۴۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
یک پژوهشکده بریتانیایی با انتشار گزارشی ممنوعیت تبلیغ خودروهای شاسی بلند (SUVs) در انگلیس به دلیل تأثیرات منفی آنها بر محیط زیست را خواستار شد.

پژوهشکده بریتانیایی «اقلیم جدید» (New Weather Institute) با انتشار گزارشی ممنوعیت تبلیغ خودروهای شاسی بلند (SUVs) در انگلیس به خاطر تأثیرات منفی آنها بر محیط زیست را خواستار شد.

در این گزارش با عنوان «Upselling Smoke» از اتومبیل های شاسی بلند به عنوان تهدیدی جدی در مسیر تحقق اهداف اقلیمی انگلیس یاد شده و بر لزوم جلوگیری از فروش چنین خودروهایی در این کشور تأکید شده است.

خودروهای شاسی بلند به محبوبیت زیادی در سراسر جهان دست یافته اند و خریداران انگلیسی نیز خودروهای بزرگ تر را به سایر انواع خودرو ترجیح می دهند.

این در حالی است که سال گذشته آژانس بین المللی انرژی در گزارشی، شاسی بلندها را دومین عامل بزرگ رشد انتشار دی اکسید کربن جهانی از سال 2010 تاکنون قلمداد کرد.

یکی از مهم ترین دلایل انتقادات زیست محیطی از خودروهای شاسی بلند، وجود ابعاد و وزن بزرگ این خودروهاست که سبب مصرف سوخت و در نتیجه آلایندگی بیشتر آنها نسبت به خودروهای معمولی می شود.

با این حال تولیدکنندگان خودرو میلیون ها پوند را صرف تبلیغ چنین خودروهایی کرده و به طور پیوسته سهم آنها از بازار خودرو انگلیس را افزایش می دهند.

براساس این گزارش حتی شاسی بلندهایی با کارایی بالای سوختی به طور متوسط حدود 20-25 مایل را با هر گالن سوخت می پیمایند در حالی که میانگین مصرف سوخت سدان ها برابر 30-40 مایل به ازای هر گالن است.

طبق گزارش مؤسسه «اقلیم جدید»، سال گذشته بیش از 150 هزار خودرو جدید با طول بیش از 4.8 متر که بسیار بزرگ تر از فضای یک پارکینگ استاندارد بود در انگلیس به فروش رفت.

گزارش ها نشان می دهد در حال حاضر از هر 10 خودرو جدیدی که در انگلیس به فروش می رسد، بیش از 4 محصول (40 درصد) را خودروهای شاسی بلند تشکیل می دهند، در حالی که خودروهای تمام برقی کمتر از 2 درصد این رقم را شامل می شود.

در سراسر جهان نیز اکنون بیش از 200 میلیون خودرو شاسی بلند وجود دارد که که نسبت به آمار 35 میلیونی در سال 2010، افزایش 60 درصدی در ناوگان جهانی خودرو را نشان می دهد.

گزارش مذکور نتیجه گرفت که روند جهانی رشد سریع فروش شاسی بلندهای بزرگ با آلایندگی زیاد، اهداف اقلیمی را به مخاطره می اندازد.

این گزارش ممنوعیت تبلیغ خودروهایی با میانگین آلایندگی بیش از 160Gco2/km و هر خودرویی که دارای طول بیش از 4.8 است را خواستار شده است.

گفتنی است مؤسسه مذکور پیشتر با ایجاد کمپین آگاهی از مضرات سیگار برای بهداشت جامعه به تبلیغ تنباکو پایان داده بود و اکنون تلاش می کند ممنوعیت مشابهی را روی خودروهای شاسی بلند اعمال کند.

طبق این گزارش سال گذشته شرکت های خودروسازی بیش از 1/2 میلیارد پوند را صرف تبلیغ چنین خودروهایی در انگلیس کردند در حالی که 35/5 میلیارد پوند صرف تبلیغ جهانی شد.

انگلیس متعهد شده است تا سال 2050 به هدف انتشار صفر گازهای گلخانه ای و کربنی دست پیدا کند.

منبع: گاردین

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ممنوعیت تبلیغ خودروهای شاسی بلند در انگلیس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است