Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ابتکار نیسان در ژاپن؛

برق باتری خودرو جایگزین پرداخت پول پارکینگ!

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۳:۴۷ | کد خبر: CP- ۱۵۴۳۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت نیسان در ابتکاری جدید به مالکان خودروهای برقی اجازه داده است تا جهت پرداخت پول پارک وسایل نقلیه خود در محوطه نمایشگاهی جدید در شهر یوکوهاما، برق باتری خودرویشان را تخلیه و به شبکه تزریق کنند.

به گزارش کارپرس، با ابتکار جدید شرکت نیسان ممکن است پرداخت پول پارکینگ خودروها در آینده دردسر کمتری برای رانندگان داشته باشد.

این خودروساز ژاپنی اعلام کرد مالکان خودروهای برقی می توانند پول پارکینگ وسایل نقلیه خود در محوطه نمایشگاه جدید «Nissan Pavilion» در شهر یوکوهاما را به روشی جدید و با تخلیه برق از پک باتری خودرویشان پرداخت کنند.

به این ترتیب رانندگان خودروهای برقی می توانند وسیله خود را پارک کرده و به جای پرداخت پول پارکینگ، برق باتری خودرویشان را تخلیه و به شبکه تزریق کنند.

این روش مبتنی بر فناوری شارژ دو طرفه یا همان سیستم «اتصال خودرو به شبکه» (V2G) است که طبق آن در صورت افزایش تقاضای انرژی، وسایل نقلیه الکتریکی می توانند یک منبع برق برای شبکه باشند.

مدل نیسان لیف از این فناوری استفاده می کند یعنی می تواند از شبکه برق گرفته یا بالعکس به شبکه برق بدهد. در نتیجه صاحبان خودرو می توانند انرژی را به شبکه بفروشند.

البته خودروهای نیسان که از روش پرداخت پول پارکینگ با برق خودرو استفاده می کنند، باید مجهز به پروتکل شارژ «CHAdeMO» باشند.

نیسان همچنین در ژاپن وارد قراردادهایی با دولت های محلی شده که به موجب آن از خودروهای برقی نیسان لیف به عنوان باتری سیار استفاده می شود به عبارت دیگر این خودروها می توانند در زمان بلایای طبیعی انرژی مورد نیاز شبکه برق را تأمین کنند.

گفتنی است نمایشگاه «Nissan Pavillion» که در نزدیکی ادارات مرکزی نیسان در یوکوهاما واقع است از تاریخ یکم آگوست تا 23 اکتبر برای بازدید عموم آزاد است.

در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای نیسان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

یکی از قسمت های این نمایشگاه وجود کافه ای است که برق آن انحصاراً توسط خودروهای نیسان لیف و انرژی خورشیدی تأمین می شود.

منبع: automotiveworld

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

برق باتری خودرو جایگزین پرداخت پول پارکینگ!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است