Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با طرح های جدید اتفاق می افتد:

حمله هیوندای به سلطه تسلا بر بازار خودروهای برقی

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۳:۲۲ | کد خبر: CP- ۱۵۳۶۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت هیوندای موتور کره جنوبی قصد دارد با راه اندازی خطوط تولید اختصاصی خودروهای برقی و همکاری با تأمین کنندگان باتری نظیر سامسونگ در کره، سلطنت تسلا بر بازار خودروهای برقی را به چالش بکشد.

به گزارش کارپرس، شرکت هیوندای موتور، حامی اصلی خودروهای هیدروژنی، درصدد است با اجرای طرح های جدید و افزایش تولید خودروهای برقی، سلطنت رقیب خود تسلا بر این بازار را به چالش بکشد.

براساس یک خبرنامه داخلی که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است این خودروساز کره جنوبی قصد دارد دو خط تولید اختصاصی برای خودروهای برقی (EVs) - یکی در سال آینده و دیگری در سال 2024 - را راه اندازی کند.

به گزارش رویترز، رئیس گروه هیوندای از ماه «می» مذاکراتی با همتایان خود در شرکت های سامسونگ، ال جی و گروه اس.کی برای تأمین باتری و سایر لوازم خودروهای برقی برگزار کرده است.

به گفته چند منبع صنعتی، هدف از این مذاکرات تلاش برای تأمین باتری خودروهای برقی در زمانی است که با وجود تشدید رقابت در این بازار، عرضه باتری به دلیل شیوع ویروس کرونا به مشکل برخورده است.

شرکت های سازنده در حال حاضر باتری خودروهای تسلا، فولکس واگن و جنرال موتورز را نیز تأمین می کنند.

هیوندای به رویترز اعلام کرد مشغول همکاری با تأمین کنندگان باتری در کره جهت افزایش تولید خودروهای برقی است اما از اظهارنظر درباره طرح های موجود برای راه اندازی خطوط تولید اختصاصی خودداری کرد.

این خبر چند روز پس از آن منتشر می شود که رئیس هیوندای اعلام کرد شرکت متبوعش قصد دارد یک میلیون خودرو تمام برقی در سال به فروش رسانده و سهم بازار جهانی خود تا سال 2025 را به بیش از 10 درصد برساند.

البته هیوندای راه طولانی تا تحقق این هدف در پیش دارد.

 براساس اطلاعات گروه مشاور صنعتی «LMC Automotive» هیوندای در سال گذشته بالغ بر 86 هزار و 434 دستگاه خودرو برقی به فروش رساند که بالاتر از فولکس واگن با فروش 73 هزار دستگاه برقی قرار گرفت اما نسبت به تسلا با فروش 376 هزار و 500 دستگاه فاصله نسبتاً زیادی داشت.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

حمله هیوندای به سلطه تسلا بر بازار خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است