Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تا سال ۲۰۴۰؛

خودروهای برقی در انگلیس به ۳۰ میلیون دستگاه می رسد

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۳:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۵۳۴۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تعداد خودروهای برقی در انگلیس ظرف 20 سال آینده به لطف سیاست های دولت در زمینه توسعه انرژی های پاک و پایان تدریجی فروش خودروهای آلاینده به 30 میلیون دستگاه خواهد رسید.

به گزارش کارپرس، اپراتور شبکه برق انگلیس در گزارشی برآورد کرد تعداد خودروهای برقی در خیابان های این کشور ظرف بیست سال آینده به بیش از 30 میلیون دستگاه خواهد رسید.

در این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است به لطف سیاست های دولت در زمینه توسعه انرژی های پاک و پایان تدریجی فروش خودروهای آلاینده، انگلیس می تواند تا سال 2040 تعداد خودروهای برقی خود را به 30 میلیون دستگاه برساند.

پیش از این تحلیل گران مؤسسه تحقیقاتی «BloombergNEF» پیش بینی کرده بودند تعداد خودروهای برقی در انگلیس تا سال مذکور به 17 میلیون دستگاه خواهد رسید.

براساس این گزارش، افزایش خودروهای برقی در انگلیس می تواند به هدف این کشور برای حذف انتشار گازهای کربنی تا اواسط قرن جاری (سال 2050) کمک کند.

این گزارش می افزاید تا سال 2050، قریب به 80 درصد از خانوارهای انگلیسی مالک یک خودرو برقی و قادر به شارژ هوشمند وسیله نقلیه خود خواهند بود و تا آن زمان قیمت های بازاری الکتریسیته و تقاضا برای برق کاهش خواهد یافت.

گفتنی است دولت انگلیس قصد دارد در راستای تعهد به حذف انتشار گازهای کربنی تا سال 2050 ، فروش خودروهای جدید با سوخت های فلسیلی را تا اواسط دهه آینده (سال 2035) ممنوع کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در ماه فوریه وعده داد این کشور تا سال 2035 ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی را اعمال خواهد کرد.

گرنت شاپز وزیر حمل و نقل انگلیس نیز در ادامه اعلام کرد که تحقق این هدف تا سال 2032 امکان پذیر خواهد بود.

با این حال «سینید لینچ» رئیس عملیات شرکت نفتی رویال داچ شل در بریتانیا اخیراً اظهار داشت با اجرای سیاست ها و مشوق های صحیح می توان این ممنوعیت را تا اواخر دهه جاری یعنی سال 2030 به اجرا درآورد.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای برقی در انگلیس به ۳۰ میلیون دستگاه می رسد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است