Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
آماری به ضرر خودروسازان؛

تأثیر دورکاری بر کاهش ۲۷۰ میلیارد مایل رانندگی در آمریکا

جمعه | ۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۳۰۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مطالعات نشان می دهد رواج فرهنگ دورکاری و خرید آنلاین که به واسطه شیوع ویروس کرونا شدت گرفته است سالانه 270 میلیارد مایل تردد خودرویی در آمریکا را کاهش می دهد.

به گزارش کارپرس، طبق یک مطالعه جدید رواج فرهنگ دورکاری و خرید آنلاین که به واسطه شیوع ویروس کرونا در آمریکا شدت گرفته است سالانه 270 میلیارد مایل حجم سفر خودرویی در این کشور را کاهش می دهد.

تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت مشاوره بین المللی «KPMG» حاکی است فرهنگ خانه نشینی که بر اثر ویروس کووید 19 رواج یافته به این سادگی ها و حتی با ساخت گسترده واکسن این ویروس از بین نمی رود و این امر تبعات هولناکی برای صنعت خودرو خواهد داشت.

طبق پیش بینی این مؤسسه کاهش تردد عمومی باعث حذف 14 میلیون خودرو از خیابان ها و جاده های آمریکا خواهد شد که بالطبع از نتایج کاهش تقاضا برای خرید خودروهای جدید است.

در زمان اوج همه گیری بیماری در ماه آوریل، آمریکایی هایی که به منازل خود پناه برده بودند به طور متوسط 64 درصد مسافت های کمتری را رانندگی کردند که کاهشی بی سابقه در سفر محسوب می شود.

این عادت های جدید به سختی از بین خواهند رفت و آنطور که KPMG پیش بینی می کند از این پس سالانه شاهد 10 درصد کاهش دائمی در حجم سفر 3 تریلیون مایلی در آمریکا خواهیم بود. به عبارت دیگر هر سال 270 میلیارد مایل حجم سفر خودرویی در این کشور کاهش خواهد یافت.

به علاوه انتظار می رود مالکیت وسایل نقلیه به ازای هر خانوار آمریکایی به کمتر از دو دستگاه خودرو کاهش یابد.

گری سیلبرگ، رئیس کسب و کار خودرویی KPMG گفت: "مردم برای رفت و آمد به محل کار و خرید روزانه که بخش مهمی از زندگی آنهاست اقدام به خرید خودرو می کنند اگر تقاضا برای این دو مأموریت اصلی که بهانه خرید خودرو آمریکایی هاست کاهش یابد آنگاه شاهد تأثیرات منفی آن بر فروش خودرو خواهیم بود. این دقیقاً مثل جاذبه است."

به گفته سیلبرگ، تغییر این عادات می تواند سالانه منجر به کاهش فروش تقریباً 1 میلیون دستگاه خودرو و وانت سواری در آمریکا شود که در این صورت خودروسازان به شدت متضرر خواهند شد.

آمریکایی ها طی پنج سال گذشته هر سال بیش از 17 میلیون خودرو سواری، شاسی بلند و وانت های سبک خریداری کرده اند و انجمن فروشندگان ملی خودرو پیش بینی می کند فروش خودرو این کشور امسال به دلیل تأثیرات بیماری بر اقتصاد به 13 میلیون دستگاه سقوط کند.

به علاوه در صورت کاهش حجم سفر و کاهش فروش خودرو، نمایندگی ها و مکانیک ها که از تعمیرات و سایر خدمات پس از فروش کسب درآمد می کنند، متضرر خواهند شد.

سیلبرگ در این خصوص گفت: "ای خبری هولناک برای بازارهای پس از فروش است که سودآوری زیادی دارد."

البته باید به این نکته توجه داشت که به دلیل افزایش خرید آنلاین، بازار وسایل نقلیه تحویل کالا (دلیوری) متحول خواهد شد.

خودروسازان در حال حاضر از این تغییرات منتفع شده اند و شرکت هایی نظیر فورد و فولکس واگن برای ساخت خودروهای برقی خودران و تجاری از جمله ون های تحویل خودران همکاری می کنند.

در عین حال شرکت های نوپا نظیر سازنده کامیون های برقی «Rivian» نیز وارد این بازار پررونق شده و قراردادهایی برای ساخت 100 هزار خودرو تحویل کالا به آمازون امضا کرده اند.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تأثیر دورکاری بر کاهش ۲۷۰ میلیارد مایل رانندگی در آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است