Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با ثبت قیمت ۳.۸ میلیون دلار رخ داد؛

رکوردشکنی فورد موستانگ پرنده در یک حراجی آمریکایی

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۲۵ | کد خبر: CP- ۱۵۲۶۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مدل کلاسیک فورد موستانگ شلبی «GT350R» محصول سال 1965 که به «موستانگ پرنده» مشهور است با ثبت یک رکورد جدید، 3/85 میلیون دلار در حراجی ایندیاناپولیس آمریکا به فروش رسید.

به گزارش کارپرس، مدل کلاسیک فورد موستانگ شلبی «GT350R» محصول سال 1965 نزدیک به چهار میلیون دلار در حراجی ایندیاناپولیس آمریکا به فروش رفت.

پیش از این عنوان با ارزش ترین فورد موستانگ کلاسیک که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته است به «موستانگ بولیت» تعلق داشت که ماه ژانویه به قیمت 3/74 میلیون دلار به حراج رفته بود.

اما در جدیدترین حراجی مکوم (Mecum) که اوایل هفته جاری در ایندیاناپولیس برگزار شد، موستانگ شلبی «GT350R» گوی سبقت را ربود و به قیمت 3/85 میلیون دلار فروخته شد.

معروفیت عمده این مدل کلاسیک که به «موستانگ پرنده» مشهور است به راننده افسانه ای شرکت فورد «کن مایلز» برمی گردد که حدود 55 سال قبل با این خودرو در مسابقات رانندگی شرکت می کرد.

به جز «کن مایلز» شخصیت های مشهور دیگری دیگری نظیر کارول شلبی، باب بوندورانت و پیتر بروک نیز پشت فرمان این خودرو نشسته اند.

این خودرو دارای شماره پلاک 5R002 است به این معنا که نخستین شلبی «GT350R» ساخته شده و دومین خودرویی است که فورد در خط GT350 تولید کرد.

ماشین مخصوص مسابقه شلبی همچنین دارای یک موتور V8 تغییریافته فورد و یک سیستم خنک کننده ارتقایافته برای کمک به تسلط راننده بر مسیر است.

فضای داخلی خودرو به هیچ وجه وجود ندارد چونکه شلبی این خودرو را برای اهداف مسابقه آماده کرده بود. به علاوه این مدل کلاسیک دارای یک «رول بار» برای رعایت مقررات SCCA است و در واقع خودرویی ویژه محسوب می شود.

مشخص نیست که مالک جدید قصد دارد چه کاری با این اتومبیل انجام دهد اما بدون تردید تکه ای از تاریخ موستانگ را در گاراژ پارک خواهد کرد!

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رکوردشکنی فورد موستانگ پرنده در یک حراجی آمریکایی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است