Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با توان پیمایش بیش از ۷۰۰ کیلومتر؛

مرسدس «EQS» برقی رکورد تسلا را می شکند

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۱:۲۱ | کد خبر: CP- ۱۵۲۶۶ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت مرسدس بنز قصد دارد سال آینده با عرضه «EQS» تمام برقی با توان پیمایش بیش از 700 کیلومتر در هر بار شارژ، رکورد بیشترین مسافت قابل پیمایش خودروهای برقی که اکنون متعلق به تسلا «مدل S» است را جابجا کند.

به گزارش کارپرس، مرسدس بنز وعده داد سال آینده سدان تمام برقی «EQS» با توان پیمایش بیش از 700 کیلومتر (435 مایل) در هر بار شارژ را به بازار خودروهای برقی معرفی خواهد کرد.

«اولا کالنیوس» مدیرعامل دایملر در نشست مجازی سهامداران این شرکت مدعی شد که نسخه تولیدی سدان برقی «EQS» براساس استاندارد «WLTP» دارای بُرد حرکتی بیش از 700 کیلومتر در هر بار شارژ کامل خواهد بود

چنانچه وعده مرسدس به واقعیت بپیوندد و استانداردهای موجود توان پیمایش این خودرو را تأیید کند، آنگاه «EQS» در بین خودروهای برقی دارای بالاترین بُرد حرکتی خواهد بود، عنوانی که اکنون متعلق به تسلا «مدل اس» (Model S) است.

نسخه «Long Range Plus» تسلا مدل اس در حال حاضر دارای بُردی در حدود 647 کیلومتر (402 مایل) است که به تأیید رسمی استاندارد EPA آمریکا رسیده است.

این مدل تسلا چندی پیش به نخستین خودرو برقی جهان با توان پیمایش بیش از 400 مایل در هر بار شارژ تبدیل شد.

در حالی که جنگ بین خودروسازان در خصوص توان پیمایش خودروهای برقی بالا گرفته، مرسدس امیدوار است با عرضه EQS بتواند رکورد تسلا در این زمینه را بشکند، گرچه قبل از آن باید این ادعا به تأیید استانداردهای جهانی برسد.

در حال حاضر بیشترین توان پیمایش که مرسدس ارائه می کند مربوط به کراس اوور سایز متوسط «EQC» است که با هر شارژ 471 کیلومتر را می پیماید اما این رقم مبتنی بر استاندارد تست NEDC است که از دقت کمتری برخوردار است و در استاندارد WLTP این رقم به شکل قابل ملاحظه ای کمتر خواهد بود.

طبق این گزارش، EQS الکتریکی که قرار است در کارخانه پیشرفته دایملر (کارخانه 56) در نزدیکی اشتوتگارت آلمان ساخته شد از یک پلتفرم مختص خودروهای تمام برقی موسوم به EVA2 استفاده خواهد کرد.

دایملر می گوید استفاده از پلتفرم EVA2 به مرسدس اجازه می دهد ظاهر و طراحی بهتری نسبت به EQC داشته است. EQC از پلتفرم MRA دیفرانسیل عقب که معمولاً برای خودروهای موتور احتراق داخلی استفاده می شود بهره می گیرد.

منبع: اتوموتیو نیوز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مرسدس «EQS» برقی رکورد تسلا را می شکند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است