Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
آمارهای نیمه نخست ۲۰۲۰ نشان می دهد؛

آئودی «E-Tron» پرفروش ترین شاسی بلند تمام برقی دنیا

شنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۱۶ | کد خبر: CP- ۱۵۲۱۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت آئودی در نیمه نخست امسال بیش از 17 هزار دستگاه از مدل ای ترون (E-Tron) را به فروش رساند که این خودرو را به محبوب ترین شاسی بلند تمام برقی در سراسر اروپا و جهان تبدیل کرد.

به گزارش کارپرس، آئودی، خودروساز آلمانی و زیرمجموعه فولکس واگن، در نیمه نخست سال 2020 بیش از 17 هزار و 600 دستگاه از مدل تمام برقی «ای ترون» (E-Tron) را در سراسر جهان به فروش رساند.

به گفته آئودی، فروش «ای ترون» تقریباً 87 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

این خودروساز آلمانی می گوید در نیمه نخست امسال «ای ترون» به پرفروش ترین شاسی بلند تمام برقی و فول سایز در سطح اروپا و جهان تبدیل شد.

این محصول به ویژه در بازار اسکاندیناوی طرفداران پرشماری دارد. در نروژ که کشوری پیشگام در بازار خودروهای برقی است «ای ترون» پرفروش ترین خودرو سواری در نیمه نخست امسال لقب گرفت.

طبق آمار، «ای ترون» 92 درصد کل فروش محصولات آئودی در نروژ را به خود اختصاص داد. این آمار در سایر کشورهای این منطقه نظیر ایسلند به 93 و در سوئد به 12 درصد رسید.

در آمریکا نیز «ای ترون» با رکورد افزایش فروش بیش از 50 درصد در مقایسه با سال گذشته مواجه شد.

از زمان عرضه شاسی بلند «ای ترون» خانواده این محصول توسعه یافته و در حال حاضر مدل هایی چون «ای ترون اسپرت بک»، «ای ترون S» و «ای ترون اسپرت بک S» را شامل می شود.

به علاوه آئودی قصد دارد در ماه های پیش رو خط تولید ای ترون خود را با محصولات دیگری نظیر سدان اسپرت برقی «ای ترون GT» و «ای ترون Q4» توسعه دهد.

در مجموع ای ترون نخستین خودرو تمام برقی آئودی محسوب می شود و  این شرکت قصد دارد حدود 20 مدل تمام برقی را تا سال 2025 روانه بازار کند.

شاسی بلند ای ترون قادر است ظرف 6/6 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت است.

آئودی ای ترون 55 در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش مسافت 436 کیلومتر است که در مدل اسپرت بک 10 کیلومتر به این مسافت افزوده می شود.

این خودرو دارای یک باتری لیتیوم – یون 95 کیلووات ساعت در بین دو محور است. این باتری دو موتور برقی را تغذیه می کند (هر یک بر روی یک محور) که در مجموع خروجی 265 کیلووات و گشتاور 561 نیوتن متر تولید می شود.

منبع: ایندیا دیلی میل

 

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آئودی «E-Tron» پرفروش ترین شاسی بلند تمام برقی دنیا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است