Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
«جی دی پاور» بررسی کرد؛

مشتریان به کدام برندهای خودرو وفادارترند؟

شنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۱:۴۴ | کد خبر: CP- ۱۵۲۱۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مطالعه مؤسسه «جی دی پاور» بررسی می کند که خریداران در صورت تعویض خودرو کنونی شان یا خرید خودرویی دیگر تا چه حد به همان برند قبلی وفادار مانده و سراغ برندی دیگر نرفته اند.

به گزارش کارپرس، سوبارو (Subaru) در بخش خودروهای بازار انبوه و لکسوس (Lexus) در بخش خودروهای لوکس جزو برندهایی با بیشترین وفاداری مشتریان شناخته شدند.

مؤسسه «جی دی پاور» در گزارشی از میزان وفاداری خریداران به برندهای خودرو بررسی کرد که مصرف کنندگان در صورت تعویض خودرو کنونی شان یا خرید خودرویی دیگر تا چه تمایل دارند به برند قبلی وفادار مانده و سراغ برندی دیگر نروند.

این گزارش که تحت عنوان «مطالعه وفاداری به برند خودرو» منتشر شد، نشان می دهد مالکان سوبارو و لکسوس هنگام تعویض یا خرید خودرو جدید بیش از بقیه تمایل دارند به برند خود وفادار بمانند.

براساس این گزارش 60/5 درصد مالکان سابورو در زمان خرید خودرو جدید بار دیگر به سراغ سابورو رفته اند که این برند ژاپنی را در بین شرکت های خودروسازی بازار انبوه به برندی با وفادارترین مشتریان تبدیل کرده است.

پس از سابورو به ترتیب شرکت های تویوتا با میزان وفاداری 60/3 درصد، هوندا با 58/3 درصد، رم با 57/3 درصد و فورد با 54/3 درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.

در بخش خودروهای لوکس نیز دیگر خودروساز ژاپنی لکسوس با درصد وفاداری 48 درصد در جایگاه نخست قرار دارد.

طبق این مطالعه پس از لکسوس، مرسدس بنز با میزان وفاداری 47/8 درصد، ب ام و با 45/1 درصد، پورشه با 44/9 درصد و آئودی با 43/4 درصد پنج برند لوکس خودروسازی با بیشترین وفاداری مشتریان را تشکیل می دهند.

در انتهای جدول نیز نام فیات در بخش برندهای بازار انبوه و جگوار در بخش خودروهای لوکس به چشم می خورد.

تنها 10/4 درصد مالکان فیات تمایل دارند خودرو دیگری را از این شرکت خریداری کنند و به علاوه فقط 20/7 درصد صاحبان جگوار نسبت به خرید مدل دیگری از این خودروساز تمایل نشان داده اند.

این اطلاعات از ژوئن 2019 تا می 2020 در آمریکا گردآوری شده است.

صرفنظر از این آمار «جی دی پاور» اعلام کرد تحقیقات نشان می دهد کار خودروسازان برای برای متقاعد کردن خریداران به خرید محصول شان و دور کردن آنها از رقبا بسیار دشوارتر از قبل شده است.

این امر به ویژه از آنجا صادق است که با ادامه همه گیری ویروس کرونا خودروسازان کمک ها و برنامه های تشویقی قابل توجهی را برای کمک به مالکان و اجاره دهندگان خودرو ارائه می دهند.

منبع: CNET


 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مشتریان به کدام برندهای خودرو وفادارترند؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است