Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بازار جهانی در قبضه تویوتا و هوندا؛

۱۰ خودرو پرفروش جهان در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند + تصاویر

جمعه | ۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۵۲۰۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
مجله اتواکسپرس در گزارشی فهرست 10 خودرو پرفروش جهان در سال گذشته میلادی را منتشر کرد. نکته قابل توجه حضور پرتعداد محصولات دو خودروساز ژاپنی تویوتا و هوندا در این فهرست است.

به گزارش کارپرس، مجله تخصصی خودرو «اتواکسپرس» در گزارشی فهرست 10 محصول پرفروش جهان در سال گذشته میلادی را منتشر کرد.

نگاهی به این فهرست نشان می دهد که دو شرکت تویوتا و هوندا سال گذشته عملکرد فوق العاده ای را در بازار جهانی برجای گذاشته اند به طوری که هفت محصول از بین 10 محصول پرفروش متعلق به این دو خودروساز ژاپنی است.

مطابق معمول نام وانت پیکاپ فورد F-150 نیز در میان خودروهای پرفروش به چشم می خورد گرچه این محصول سال گذشته شاهد کاهش جزئی در فروش بود.

نکته دیگر اینکه خودروهای شاسی بلند (SUV) به محبوبیت بیشتری نزد مصرف کنندگان دست یافته اند.

فروش این محصولات از سال 2018 حدود سه درصد رشد یافته و به مجموع فروش جهانی 31/13 میلیون دستگاه رسیده که 39 درصد از کل بازار فروش خودروهای مسافری را تشکیل می دهد.

فهرست 10 خودرو پرفروش دنیا در سال 2019 به گزارش مجله اتواکسپرس به شرح زیر است:

 

Corolla saloon

1. تویوتا کرولا سالون (Corolla saloon)

با وجود اقبال جهانی به سمت خودروهای شاسی بلند، «کرولا سالون» محصول تویوتا عنوان پرفروش ترین خودرو جهان در سال 2019 را با فروش جهانی بیش از 1/2 میلیون دستگاه به خود اختصاص داد. این محصول چند سال است که بازار آمریکای شمالی را قبضه کرده و به علاوه فروش موفقی در سراسر اروپا دارد.


Toyota RAV4 

2. تویوتا راوفور (Rav4)

تویوتا جایگاه دوم را نیز این بار با شاسی بلند راوفور تصاحب کرده است. سال گذشته تقریباً یک میلیون دستگاه از این مدل در سراسر جهان به فروش رسید که 19 درصد افزایش نسبت به سال 2018 را نشان می داد. همچنین راوفور با وجود سیستم سرگرمی اطلاعاتی و گیربکس ضعیف خود فروش خوبی در کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس داشته است. پیشرانه های هیبریدی و دوستدار محیط زیست این محصول از نقاط قوت آن محسوب می شود.


 Honda CR V

3. هوندا سی آر وی (CR-V)

این محصول هوندا شانه به شانه راوفور حرکت کرده و آمار فروش جهانی آن در سال گذشته به 831 هزار دستگاه رسیده است. به لطف کیفیت ساخت این شاسی بلند و سطح مناسبی از تجهیزات استاندارد، فروش جهانی این محصول سال گذشته 14 درصد نسبت به سال 2018 افزایش یافت. موتور بنزینی این خودرو از نقاط ضعف آن هستند اما این نقطه ضعف کمتر در بازارهایی مثل آمریکا و خاورمیانه که بنزین در آنها ارزان است به چشم می آید.


Ford F 150

4. فورد اف -150 (F-150)

وانت پیکاپ فورد F-150 طی 39 سال اخیر پرفروش ترین محصول آمریکا بوده است. این در رده محصولات بزرگ، راحت و ارزان محسوب می شود که باعث می شود تقریباً برای هر مصرف کننده آمریکایی قابل دسترس باشد. البته این محصول در برخی بازارهای اروپایی از جمله انگلیس در دسترس نیست.


 Nissan Sentra

5. نیسان سنترا (Sentra)

سنترا محصول دیگری است که علاقه روزافزون به خودروهای شاسی بلند را به تصویر می کشد و با حجم فروش جهانی 722 هزار دستگاه در جایگاه پنجم ایستاده است. این مدل تنها مخصوص آمریکاست و به عنوان رقیبی مستقیم برای پرفروش ترین خودرو سال (تویوتا کورولا سالون) محسوب می شود. این محصول بر پایه قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن استوار است و با قیمت اولیه فقط 19 هزار و 310 دلار عرضه می شود.


 Camry

6. تویوتا کمری (Camry)

کمری از زمان معرفی آن در سال 1982 جایگاه خود در بازار جهانی خودرو را تحکیم کرده است. در سال 2019 و پس از وقفه ای 15 ساله این خودرو به انگلیس بازگشت تا رقابت خود با فولکس واگن پاسات را ازسربگیرد. سال گذشته تویوتا 708 هزار دستگاه از این محصول را در سراسر جهان به فروش رساند. این خودرو بسیار مجهز و راحت بوده و از پیشرانه هیبریدی خود بهره می برد.  


 Nissan Rogue

7. نیسان ایکس تریل (X-Trail)

نیسان ایکس تریل (که در آمریکا به Roque معروف است) اساساً نسخه ای بزرگ تر از نیسان قشقایی است که برای رقابت با شاسی بلندهای حجم آمریکایی مثل شورلت ایکوناکس طراحی شده است. حدود 674 هزار دستگاه از این خودرو سال گذشته به فروش رسید که البته 10 درصد کاهش را نسبت به سال قبل از آن نشان می داد. احتمالاً این افت فروش به خاطر جایگزینی ایکس تریل با یک مدل کاملاً جدید در سال آینده است.


 Honda Civic

8. هوندا سیویک سالون (Civic Saloon)

هوندا سیویک سالون بازیگر دیگری را به رقابت بین سنترا و کورولا اضافه می کند. این یکی دیگر از محصولات ویژه بازار آمریکاست که شباهت زیادی با سیویک تحویلی به اروپا دارد البته با یک صندوق عقب بزرگ تر و نیز یک موتور بنزینی بزرگ تر چهارسیلندر 2 لیتر با قدرت 156 اسب بخار. حدود 666 هزار دستگاه از این محصول به فروش رسید که رشد فروش سالانه 2 درصد را نشان می دهد.


 Honda HR V

 9. هوندا اچ آر وی (HR-V)

محصول دیگری از هوندا و چهره ای نام آشنا. اچ آر وی در آمریکای شمالی، استرالیا، برزیل و تعدادی از بازارهای آسیایی به فروش می رسد موتور بنزینی این خودرو دارای حجم 1.8  لیتر با 139 اسب بخار است. فروش این محصول سال گذشته قوی بود به طوری که 626 هزار دستگاه در سراسر جهان به فروش رفت.


 Honda Accord

10. هوندا آکورد (Accord)

هوندا آکورد سال 2015 از بازار انگلیس خارج شد اما همچنان فروش برون مرزی قدرتمندی دارد و 587 هزار دستگاه از آن در سال 2019 به فروش رسیده است.


 

منبع: اتواکسپرس

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

۱۰ خودرو پرفروش جهان در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند + تصاویر

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است