Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در سه ماهه دوم ۲۰۲۰؛

وانت های بزرگ بازار آمریکا را قبضه کردند

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۲:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۵۱۶۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
در شرایطی که فروش خودروهای جدید در آمریکا طی سه ماهه دوم امسال به مقدار یک سوم کاهش یافت وانت های فول سایز یا همان پیکاپ های بزرگ توانستند به پرفروش ترین محصولات برندهای غیرلوکس تبدیل شوند.

به گزارش کارپرس، همه گیری کووید 19 تأثیرات منفی بسیار زیادی بر فروش خودرو در آمریکا طی سه ماهه دوم امسال داشته است اما بازار پیکاپ های فول سایز همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

«اتوموتیو نیوز» گزارش داد هرچند فروش خودروهای جدید در آمریکا طی فصل گذشته به مقدار یک سوم کاهش یافت اما پیکاپ های فول سایز به محبوب ترین خودروها در بین مصرف کنندگان تبدیل شدند و کراس اوورهای کامپکت را پشت سر گذاشتند.

طی سالیان اخیر و پس از رویگردانی مصرف کنندگان آمریکایی از خودروهای سدان، کراس اوورهای کامپکت بزرگ ترین بازار خودرو در آمریکا را تشکیل داده بودند.

آمار نشان می دهد با در نظر گرفتن بخش خودروهای سایز متوسط - که جیپ و فورد در این بازار ورود مجدد کرده اند - از بین هر چهار خودرویی که توسط برندهای غیرلوکس در فاصله آوریل تا ژوئن 2020 به فروش رسیده یک محصول «پیکاپ» بوده است.

براساس این گزارش به استثنای مرسدس بنز و جگوار لند روور که انتظار می رود نتایج خود را این هفته اعلام کنند فروش خودروهای جدید در آمریکا طی مدت مذکور 34 درصد افت کرد.

در حالی که به دلیل تعطیلی کارخانه ها به خاطر شیوع کرونا و شرایط قرنطینه اکثر کلاس های خودرو با کاهش فروش مواجه شدند اما بخش پیکاپ افت کمتری را نسبت به سایر بخش های بازار تجربه کرد.

فروش «جی ام سی سیرا» در فصل دوم امسال 5 درصد کاهش یافت و «شورلت سیلورادو» نیز افت فروش 14 درصدی را تجربه کرد. این دو جزو معدود محصولاتی بودند که افزایش فروش را در نیمه نخست سال گزارش کردند.

به علاوه فروش فورد سری F و پیکاپ «رم» نیز طی این مدت به ترتیب 23 و 35 درصد کاهش یافت.

در عین حال فروش پیکاپ های سایز متوسط نظیر تویوتا تاکوما، فورد رنجر و جیپ گلادیاتور 16 درصد افت کرد.

در مجموع پیکاپ ها 25 درصد فروش برندهای غیرلوکس را به خود اختصاص دادند که نسبت به 21 درصد مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش نشان می دهد.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وانت های بزرگ بازار آمریکا را قبضه کردند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است