Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بازگشت به شرایط عادی؛

تسلا، کرونا را شکست داد!

شنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۰:۵۴ | کد خبر: CP- ۱۵۰۴۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با وجود تعطیلی یک ماهه کارخانه تسلا در کالیفرنیا به خاطر شیوع کرونا، این شرکت توانست در فصل دوم امسال آمار تحویل خودرو به مشتریان را بالاتر از حد انتظار تحلیل گران ثبت کند.

به گزارش کارپرس، شرکت تسلا در فصل دوم امسال بیش از 90 هزار خودرو را به مشتریان تحویل داد که این آمار بالاتر از حد انتظار و برآوردهای قبلی تحلیل گران بود.

پیش از این تحلیل گران صنعتی، حجم تحویل خودروهای تسلا در سه ماهه دوم امسال را بین 60 تا 80 هزار خودرو برآورد کرده بودند.

این پیش بینی مبتنی بر تعطیلی یک ماهه کارخانه خودروسازی تسلا در فرمونت کالیفرنیا به خاطر همه گیری ویروس کرونا صورت گرفته بود.

با این حال تسلا در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: "با موفقیت توانسته ایم مقدار تولید را به سطوح قبلی (پیش از کرونا) بازگردانیم."

انتشار خبر فوق باعث شد ارزش سهام شرکت تا لحظه نگارش این مطلب نزدیک به 9 درصد رشد پیدا کند.

تسلا اعلام کرد طی این بازه سه ماهه در مجموع حدود 80 هزار مدل 3 و مدل Y را به مشتریان تحویل داده است. به علاوه تحویل مدل های S و X نیز مجموعاً به حدود 10 هزار دستگاه رسید.

به عبارت دیگر تسلا در مجموع بیش از 90 هزار خودرو را تحویل مالکان داد که در مقایسه با 88 هزار دستگاه فصل نخست امسال اندکی افزایش نشان می دهد.

ارقام تولید خودرو نیز با توجه به تعطیلی کارخانجات قابل توجه بود. این خودروساز اعلام کرد نزدیک به 76 هزار مدل 3 و مدل Y و نیز 6 هزار مدل S و مدل X را تولید کرده است.

در فصل نخست امسال تسلا بیش از 100 هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود.

براساس این گزارش از آنجا که تسلا معمولاً در اعلام آمار خود احتیاط به خرج می دهد، در نتیجه ارقام تحویل عملاً ممکن است بالاتر از آمار فوق الذکر باشد چونکه تسلا تا زمانی که یک خودرو به دست مشتری نرسد و این شرکت کل اسناد مربوطه را دریافت نکند آن خودرو را جزو محصولات تحویلی محسوب نخواهد کرد.

در عین حال هنوز مشخص نیست که آیا شرکت توانسته در فصل دوم به سودآوری برسد یا خیر، در حالی که نخستین سودآوری خود را در سه ماهه نخست تجربه کرده بود.

تسلا در حالی از بازگشت به وضعیت عادی و شرایط قبل از کرونا خبر داده که اکثر خودروسازان همچنان گرفتار مقابله با آثار منفی کرونا هستند.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا، کرونا را شکست داد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است