Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

هوندا قربانی حمله سایبری شد

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۱۱:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۴۷۳۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی هوندا روز دوشنبه هدف یک حمله سایبری «باج افزاری» قرار گرفت که باعث بروز اخلال در شبکه های رایانه ای آن و ظاهراً توقف تولیدات این شرکت در ژاپن و اروپا شد.

به گزارش کارپرس، شرکت خودروسازی هوندا از بروز اخلال در شبکه های رایانه ای خود در روز دوشنبه خبر داد.

گرچه این خودروساز ژاپنی صراحتاً وجود حملات سایبری را تأیید نکرد اما کارشناسان معتقدند اختلال شرکت های رایانه ای این شرکت به دلیل یک حمله سایبری «باج افزاری» بوده است.

هوندا در بیانیه ای با تأیید بروز اخلال در شبکه های رایانه ای و تأثیر آن بر عملیات تجاری شرکت اعلام کرد کارشناسان مشغول تحقیق و بررسی در این خصوص و در تلاش برای رفع این مشکل هستند.

مقامات هوندا اعلام نکردند که کدامیک از کارخانه های شرکت تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته اما به گزارش نشریه تلگراف بدافزاری موسوم به «Ekans» باعث آلودگی یکی از سرورهای هوندا شده است.

در همین حال اسکای نیوز گزارش داد که این حمله بدافزاری بر شبکه های IT هوندا در ژاپن و اروپا تأثیر گذاشته اما مشخص نیست که تولیدات این مناطق نیز تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر.

به علاوه گفته می شود کارکنان هوندا در آمریکا روز دوشنبه پس از ورود به محل کار و مشاهده خرابی تجهیزات به خانه های خود فرستاده شدند.

باج افزار «Ekans» ظاهراً سیستم هایی که ماشین آلات را کنترل می کنند هدف قرار داده و سپس با دسترسی به اطلاعات و داده ها آنها را رمزگشایی کرده و سبب توقف فرآیندهای تولیدی می گردد.

این نخستین بار نیست که هوندا هدف حملات بزرگ به سیستم IT خود قرار می گیرد. در سال 2017 نیز بدافزار دیگری که به «WannCry» مشهور بود باعث تعطیلی موقت کارخانه این شرکت در «سایاما» ژاپن شد.

به علاوه خودروسازان دیگری همچون رنو و نیسان نیز پیش از این هدف حملات مشابهی قرار گرفته اند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هوندا قربانی حمله سایبری شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است