Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرمایه گذاری فولکس واگن در استارتاپ خودران آمریکایی رسمی شد

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۰:۳۴ | کد خبر: CP- ۱۴۶۷۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فولکس واگن با عقد قراردادی به سرمایه گذاری 2/6 میلیاردی خود در استارتاپ آمریکایی توسعه فناوری خودران «Argo AI» رسمیت بخشید.

به گزارش کارپرس، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان قرارداد سرمایه گذاری 2/6 میلیارد دلاری در استارتاپ توسعه فناوری خودروهای خودران «Argo AI» را به امضاء رساند.

شرکت آرگو مستقر در پیتسبورگ آمریکا که همکاری نزدیکی با فورد دارد روز سه شنبه با انتشار یک پست وبلاگی خبر مربوط به این قرارداد سرمایه گذاری را تأیید کرد.

این قرارداد که ابتدا در تابستان سال گذشته اعلام شده بود شامل سرمایه گذاری نقدی 1 میلیارد دلاری فولکس واگن در این استارتاپ خودران است.

به علاوه طبق این قرارداد فولکس واگن متعهد شده است تا شعبه «رانندگی هوشمند خودران» (AID) واقع در مونیخ را با آرگو ادغام کند که تعداد کارمندان این استارتاپ آمریکایی را به بیش از هزار نفر خواهد رساند. ارزش حدودی این شعبه 1/6 میلیارد دلار برآورد شده است.

در این صورت «Argo Munich» به عنوان دفتر مرکزی این استارتاپ خودران در اروپا انجام وظیفه خواهد کرد.

پیش از انعقاد قرارداد آرگو با فولکس واگن، فورد متعهد شده بود که 1 میلیارد دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کند که تا به امروز 400 میلیون دلار از این سرمایه گذاری محقق شده و مابقی آن قرار است در آینده انجام شود.

تحت مفاد قرارداد مذکور، فورد و فولکس واگن دارای سهام برابر و اقلیت در آرگو خواهد شد و مابقی سهام در اختیار مدیران و کارکنان این شرکت خواهد بود.

نقش آرگو در این مشارکت، توسعه فناوری خودران است که سپس شرکای خودروساز (فولکس واگن و فورد) از این فناوری در ساخت محصولات خود استفاده خواهند کرد.

فولکس واگن، فورد موتور و آرگو امیدوارند با تشکیل این ائتلاف سه گانه بتوانند در زمینه فناوری خودران با رقبایی چون شعبه خودران جنرال موتورز (کروز) که از حمایت مالی هوندا موتور برخوردار است رقابت کنند.

منبع: دیترویت نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرمایه گذاری فولکس واگن در استارتاپ خودران آمریکایی رسمی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است