Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
پس از سرقت اسرار مهندسی اتوپایلوت؛

خودروساز چینی به وب سایت تسلا هم رحم نکرد!

شنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۳:۵۷ | کد خبر: CP- ۱۴۶۳۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی شیائوپنگ چین که پیشتر به سرقت اسرار مهندسی اتوپایلوت تسلا متهم شده بود اکنون با اتهام دیگری روبرو شده است: کپی برداری کامل از قالب و طراحی وب سایت تسلا!

 

به گزارش کارپرس، شرکت خودروسازی شیائوپنگ (Xiaopeng) چین که پیشتر به سرقت اسرار مهندسی اتوپایلوت تسلا متهم شده بود اکنون با اتهام دیگری روبرو شده است: کپی برداری از قالب و طراحی وب سایت تسلا!

وب سایت این خودروساز چینی در بروزرسانی جدید آن از تشابه بسیار زیادی با وب سایت تسلا برخوردار است به طوری که با مقایسه این دو وب سایت می توان به وضوح دریافت که «شیائوپنگ» از تم ها، تصاویر پس زمینه، فونت و محل قرارگیری جزئیات کاملاً مشابه با طراحی تسلا استفاده کرده است.

خصوصاً این شباهت در مورد محصول «P7» مشهود است تا جایی که صفحه این محصول در وب سایت شیائوپنگ همزاد صفحه محصول «مدل S» در وب سایت تسلاست.

کپی برداری «شیائوپنگ» از روی وب سایت خودروساز آمریکایی در حالی صورت می گیرد که تسلا مدت هاست انتقادات شدید خود را متوجه این شرکت چینی کرده است.

در سال 2019، تسلا این خودروساز چینی را به کپی برداری از کد منبع سیستم اتوپایلوت آن متهم کرده بود.

تسلا مدعی بود یک مهندس چینی که قبلاً جزو مهندسان اصلی اتوپایلوت این شرکت بود، پیش از پیوستن به شیائوپنگ کد منبع سامانه های کمکی اتوپایلوت را به حافظه شخصی خود دانلود نموده و آن را در اختیار چینی ها قرار داده است.

پس از تنظیم شکایت علیه این مهندسی چینی، وی دانلود بخشی از کد منبع اتوپایلوت را پذیرفت، اما ادعا کرد پیش از ترک تسلا و پیوستن به شیائوپنگ، اطلاعات موجود را حذف کرده است.

شرکت شیائوپنگ در دفاع از خود تصویری از لپ تاپ این مهندس چینی و بیش از 12 هزار سند را در اختیار تسلا قرار داد و تاکید کرد که از کد منبع اتوپایلوت استفاده نکرده است.

این مهندس در سال 2018 قصد داشت عازم چین شود که بازداشت شد.

شرکت خودروسازی «شیائوپنگ» در سال 2014 تأسیس شد. این شرکت علاوه بر «P7» برقی یک محصول دیگر را نیز در سبد محصولات خود دارد: شاسی بلند G3.

براساس این گزارش، از زمان ورود تسلا به بازار چین خیلی از تولیدکنندگان محلی خودروهای برقی دچار مشکلات زیادی در زمینه رقابت با این خودروساز آمریکایی شده اند.

تسلا اولین کارخانه خود در خارج از آمریکا را در سال 2019 در شانگهای بازگشایی کرد و طی فقط چند هفته اخیر تخفیف های جذابی را برای مدل 3 که محبوبیت ترین خودرو آن در سراسر جهان است در نظر گرفته است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروساز چینی به وب سایت تسلا هم رحم نکرد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است