Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تغییر و تحولات نیسان کلید خورد:

توقف فروش جهانی ۱۴ مدل نیسان

شنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۱:۱۱ | کد خبر: CP- ۱۴۶۲۸ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت نیسان در راستای طرح تغییر و تحولات اساسی قصد دارد ضمن توقف فروش جهانی 14 مدل از محصولات اش، ظرفیت تولیدی خود را به اندازه 20 درصد کاهش دهد.

به گزارش کارپرس، شرکت خودروسازی نیسان جزئیات طرح تغییر و تحولات خود را اعلام کرد. این طرح شامل دو تغییر اساسی در عملیات نیسان خواهد بود: کاهش تعداد مدل های به فروش رفته در سراسر جهان و نیز کاهش ظرفیت تولید.

این خودروساز ژاپنی به طور مشخص در بیانیه ای اعلام کرد مدل هایی که در کشورهای مختلف جهان به فروش می رساند را به تعداد 14 مدل کاهش خواهد داد.

نیسان نام این 14 مدل را فاش نکرد و بنابراین مشخص نیست که فروش جهانی کدامیک از مدل های این خودروساز که با مشکلات اقتصادی ناشی از بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند متوقف خواهد شد.

در مقابل این خودروساز ژاپنی در راستای طرح بازسازی قصد دارد تعدادی مدل جدید را روانه بازار کند که این خودروها شامل یک مدل اسپورت جدید Z، پیکاپ «Frontier» و شاسی بلند برقی «Ariya» می شوند.

در مجموع سرمایه گذاری آینده این شرکت متمرکز بر خودروهای پلتفرم C و D، خودروهای اسپورت و وسایل نقلیه برقی خواهند بود و ساخت 12 مدل جدید طی 18 ماه آینده برنامه ریزی شده است.

علاوه بر تغییر و تحولات در مدل های نیسان، این شرکت درصدد اصلاح ظرفیت تولیدی خود است.

براین اساس ظرفیت تولید جهانی این خودروساز 20 درصد کاهش خواهد یافت تا نرخ بهره برداری کارخانه ای آن دست کم به 80 درصد برسد.

این طرح شامل تعطیلی کارخانه نیسان در بارسلونا اسپانیا و نیز تعطیلی کارخانه دیگر آن در اندونزی خواهد بود.

به گفته نیسان در آمریکای شمالی این طرح مشتمل بر «تجمیع تولید حول مدل های اصلی» خواهد بود.

همچنین به گزارش پایگاه اتوموتیو نیوز این شرکت قصد دارد تولید «مورانو» (Murano) را از کارخانه اش در می سی سی پی به کارخانه کراس اوور واقع در ایالت تنسی منتقل کند.

قرار است کارخانه تنسی به ساخت «مورانو» و چند کراس اوور دیگر مشغول شود و کارخانه می سی سی پی برای سرمایه گذاری های جدید آزاد شود.

برهمین اساس تولید سدان «Altima» به طور انحصاری در کارخانه می سی سی پی صورت خواهد گرفت. در حال حاضر این سدان در هر دو کارخانه تنسی و می سی سی پی تولید می شود.

براساس این گزارش نیسان فقط متمرکز بر آمریکای شمالی، ژاپن و چین خواهد شد در حالی که شرکا و متحدان آن شامل رنو و نیسان بر اروپا و اقیانوسیه تمرکز خواهند کرد.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

توقف فروش جهانی ۱۴ مدل نیسان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است