Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برای رقابت با «سیتروئن امی»؛

کیا خودرو برقی کوچک و ارزان می سازد

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۲:۲۰ | کد خبر: CP- ۱۴۵۷۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت خودروسازی کیا قصد دارد برای رقابت با «آمی» سیتروئن یک خودرو برقی کوچک و ارزان قیمت بسازد.

به گزارش کارپرس، شرکت «کیا موتورز» مشغول ساخت یک خودرو برقی کوچک و جمع و جور برای رقابت با مدل های کنونی بازار نظیر «سیتروئن امی» است.

براساس این گزارش در پی بحران شیوع کرونا شرکت کیا در نظر دارد با ساخت این خودرو برقی، جایگزین اقتصادی و مقرون به صرفه  برای حمل و نقل عمومی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

«امیلیو هررا» مدیر اروپایی کیاموتورز اظهار داشت این خودروساز کره ای با علم به رشد استفاده از حمل و نقل خصوصی در پی شیوع ویروس کووید 19 در تلاش است شکاف بازاری موجود را با یک خودرو کوچک، اقتصادی، پایدار و دوستدار شهری پر کند.

وی در مصاحبه با «اتو اکسپرس» افزود: "مردم امروز مایل به سفرهای ایمن هستند. ما از نظرسنجی های متعاقب ویروس کرونا در چین به وضوح دریافتیم که مردم از حمل و نقل عمومی به سمت حمل و نقل خصوصی گرایش پیدا کرده اند."

«هررا» خاطرنشان کرد: "در حال حاضر مشغول مطالعه پیشنهادی درباره ساخت خودروهای میکرو و بسیار کوچک برای کاربرد شهری هستیم."

وی اضافه کرد: "این خودروها، صد درصد برقی و با بُرد (طول مسافت) کوچک هستند اما فقط در محیط شهری استفاده می شوند. پروژه ما در این بخش ساخت خودروهایی است که L6 و L7 نامیده می شوند، خودروهایی شبیه به «امی». این می تواند جایگزین حمل و نقل عمومی شود، مشروط به اینکه بتوانیم آن را با هزینه ای بسیار نزدیک به حمل و نقل عمومی ارائه دهیم."

خودرو برقی میکرو «امی» محصول سیتروئن  که تاکنون فقط در فرانسه به فروش رفته دارای قیمت پایه 6 هزار یورو است. این خودرو که مخصوص بازار اروپاست دارای بُرد 71 کیلومتر و حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت است.

گفتنی است اوایل امسال هیوندای شریک کیا از همکاری با شرکت سازنده خودروهای برقی «Canoo» مستقر در لس آنجلس برای ساخت پلتفرم یک خودرو برقی خودران و کوچک خبر داده بود.

طبق این گزارش «هررا» نگفت آیا پلتفرم هیوندای برای محصول برقی کیا نیز استفاده خواهد شد یا خیر، اما اظهار داشت که کیا ساخت یک پلتفرم تازه برای محصول جدید خود را به عهده خواهد گرفت: "ما در نهایت می توانیم این پلتفرم را با هیوندای به اشتراک بگذاریم، اما تفکر ما داشتن یک پلتفرم اختصاصی از کیاست."

وی همچنین بازار هدف این محصول جدید را نه فقط اروپا بلکه در سطح جهانی دانست.

گرچه این مدیر کیا جدول زمانی برای خودرو جدید را اعلام نکرد اما احتمال می رود تولید آن تا سال 2022 آغاز شود.

منبع: automototale.com

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کیا خودرو برقی کوچک و ارزان می سازد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است