Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

الهام گیری «مک لارن» جدید از یک گونه عنکبوت سمی

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۱:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۴۵۱۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
جدیدترین نسخه مک لارن «600LT» در طراحی خود از بدن یک گونه عنکبوت سمی الهام گرفته است.

به گزارش کارپرس، شمار زیادی از طراحان خودرو برای طراحی محصولات جدید از دنیای حیوانات الهام می گیرند به طوری که حیواناتی مثل کوسه، گربه های بزرگ و شاهین ها معمولاً دستمایه طراحی یک خودرو جدید قرار گرفته اند.

اما جدیدترین مدل مک لارن 600LT به طور مستقیم از گونه ای نسبتاً خزنده الهام گرفته است: عنکبوت سمی با عنوان علمی «Segestria florentina».

این عنکبوت که در سراسر اروپا یافت می شود و گاهی اوقات به عنکبوت با تارهای لوله ای نیز معروف است به خاطر بدن سیاه رنگین کمانی و دندان های نیش سبز روشن خود که سبب گزش های ناخوشایند می شود، از گونه های مشابه متمایز شده است.

Segestria florentina

خودرو جدید مک لارن نیز با استعاره گرفتن از نام این عنکبوت «600 LT Spider Segestria Borealis» نامیده می شود که البته ملک لارن نام مستعار «Spider Spider» به آن بخشیده است.

این مک لارن 600LT دارای بدنه مشکی رنگ است، رنگی بسیار براق و زیبا که زیر نور رگه های آبی، سبز و بنفش را نمایان می کند، مشابه با بدن خزنده همنام خود.

نوارهای باریک سبز رنگ با تقلید از تارهای عنکبوت در طول بدنه به چشم می خورند و اسپلیتر جلویی، رکاب های جانبی و دیفیوزر عقبی نیز منقش به این رنگ هستند.

کالیپرهای ترمز نیز به رنگ سبز لیمویی درآمده اند و آینه های جانبی و قسمت زیرین بال عقبی دارای یک طرح جالب شبیه تار عنکبوت با همان رنگ (سبز) هستند.

فضای داخلی خودرو پوشیده از چرم آلکانترا با دوخت سبز است که بر روی تکه هایی مانند فرمان و زیرپایی نیز دیده می شوند. صندلی ها با پوشش فیبر کربنی بسیار سبک وزن هستند که از «مک لارن سنا» گرفته شده و بدنه صندلی مثل آینه ها و بال جانبی به همان شکل نواره های تار عنکبوتی است در حالی که پشت سری دارای یک لوگو تار عنکبوتی گلدوزی شده می باشد.

McLaren 600LT Spider copy

این خودرو دارای موتور V8 دو توربو با توان 592 اسب بخار است که ظرف مدت 2/8 ثانیه سرعت اسپایدر را به 60 مایل در ساعت می رساند.

تنها 12 نمونه از این مدل تولید شده و مک لارن می گوید همه این اسپایدرهای خاص تاکنون سفارش داده شده اند اما تعدادی از آنها هنوز در نمایندگی ها هستند.

خودرو «Spider Spider» حدود 275 هزار دلار قیمت دارد، فقط 19 هزار دلار بیشتر از یک 600LT استاندارد که صادقانه با توجه به ویژگی ها و طراحی خاص آن زیاد به نظر نمی رسد.

منبع: CNET

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

الهام گیری «مک لارن» جدید از یک گونه عنکبوت سمی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است