Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ناکامی ثروتمندترین مرد انگلیس در ساخت خودرو برقی رقیب تسلا!

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۱:۳۸ | کد خبر: CP- ۱۴۴۸۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
بنیانگذار شرکت «دایسون» و ثروتمندترین مرد انگلیس در مصاحبه ای از پروژه ناکامش در ساخت یک خودرو برقی با بُرد 600 مایل در هر بار شارژ سخن گفت که می توانست به رقیبی جدی برای تسلا تبدیل شود.

به گزارش کارپرس، خودرو برقی «دایسون» در صورتی که به مرحله تولید می رسید می توانست با هر شارژ 600 مایل را طی کند در حالی که این رقم برای «تسلا مدل اس» برابر 391 مایل و در مورد «تسلا مدل ایکس» نیز 351 مایل است.

«سر جیمز دایسون» ثروتمندترین مرد انگلیس و بنیانگذار شرکت دایسون در سپتامبر 2017 از ساخت یک خودرو برقی با ظاهری کاملاً متفاوت خبر داده بود که ابتدا قرار بود در سال 2020 رونمایی شود.

برای این منظور دایسون قصد داشت 2/7 میلیارد دلار در پروژه جدید سرمایه گذاری و خودرویی تولید کند که با استفاده از باتری های جامد به جای باتری های لیتیوم – یون (مورد استفاده سایر تولیدکنندگان خودرو برقی) می توانست مسافت پیموده خودرو در هر بار شارژ را افزایش و زمان های شارژ را کاهش دهد.

اما دو سال پس از آغاز پروژه (2019) دایسون اعلام کرد که از نظر تجاری ساخت این خودرو به صرفه نیست و در نتیجه از این پروژه صرفنظر کرد.

این میلیاردر انگلیسی اخیراً در مصاحبه با نشریه ساندی تایمز از ویژگی های فوق العاده این پروژه ناکام سخن گفت.

به گفته وی، خودرو شاسی بلند برقی دایسون با اسم رمز «N526» قرار بود وزنی به اندازه 2/6 تن داشته و ظرفیت آن حداکثر 7 نفر باشد.

حداکثر سرعت این خودرو 126 مایل در ساعت بود که می توانست در مدت 4/8 ثانیه از سرعت صفر به 60 مایل بر ساعت برسد.

اما آمار جالب تر این خودرو به مسافت پیموده شده آن در هر بار شارژ مربوط می شد. این خودرو قرار بود با هر بار شارژ مسافت 600 مایل را بپیماید در حالی که «تسلا مدل اس» دارای بُرد 391 مایل است و خودرو «مدل ایکس» که شباهت بیشتری به خودرو دایسون دارد نیز از بُرد 351 مایل برخوردار می باشد.

این شاهکار می توانست از طریق باتری های حالت جامد دایسون ممکن شود.

سر دایسون همچنین فاش کرد که داشبورد شاسی بلند برقی او به گونه ای طراحی شده بود که مقابل چشمان شما مثل یک هولوگرام شناور بود.

وی در عین حال گفت فروش هر یک از خودروهای برقی مورد نظرش به سرمایه دست کم 150 هزار پوند نیاز داشت که این رقم از لحاظ اقتصادی به صرفه نبود و برای شرکتی که فقط در زمینه لوازم برقی خانگی تجربه داشت رقمی گزاف به حساب می آمد.

این میلیاردر که حدود 500 میلیون پوند از دارایی خود را قبل از توقف این پروژه سرمایه گذاری کرده بود، می گوید از همکاری با خودروسازانی که علاقه مند به باتری های جامد دایسون هستند استقبال می کند و بنابراین خودروهای برقی با برد 600 مایل هنوز یک گزینه محتمل در آینده خواهند بود.

منبع: دیجیتال ترندز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ناکامی ثروتمندترین مرد انگلیس در ساخت خودرو برقی رقیب تسلا!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است