Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

آلمان، فرانسه و انگلیس پرفروش ترین بازارهای خودرو برقی در اروپا

پنج شنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۰:۴۲ | کد خبر: CP- ۱۴۴۴۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فروش خودروهای تمام برقی در اروپا در حالی طی فصل نخست امسال 58 درصد رشد کرد که آلمان، فرانسه و انگلیس به عنوان پرفروش ترین بازارهای این خودرو معرفی شدند.

آمارهای صنعتی نشان می دهد فروش خودروهای تمام برقی در اروپا طی فصل نخست سال 2020 با رشد 58 درصدی به بیش از 130 هزار دستگاه رسیده است.

با این حال این آمار فقط 4/3 درصد کل فروش خودرو در قاره سبز را تشکیل می دهد.

انجمن خودرو «ACEA» با اعلام این آمار خاطرنشان کرد فروش کلی خودروهای سواری در انگلیس، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) طی این مدت 53 درصد کاهش یافت که تعطیلی نمایشگاه های خودرو به دلیل قرنطینه ناشی از ویروس کرونا علت اصلی آن به شمار می رود.

در میان 3/05 میلیون خودرو جدیدی که در سه ماهه نخست امسال در اروپا ثبت سفارش شدند 52 درصد خودروهای بنزینی و 28 درصد نیز خودروهای سوخت دیزلی بودند.

آلمان بازار نخست ثبت سفارش خودروهای برقی لقب گرفت که میزان فروش خود را با رشد 63 درصدی به بیش از 26 هزار دستگاه رساند.

فرانسه نیز با رشد فروش 146 درصدی و مجموع فروش 25 هزار دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفت در حالی که انگلیس جایگاه سوم را با رشد 204 درصدی و مجموع فروش 18 هزار دستگاه به خود اختصاص داد.

نروژ که پیش از این بازار شماره یک خودروهای برقی در اروپا بود شاهد کاهش 12 درصدی فروش و مجموع 6 هزار دستگاه بود.

براساس این گزارش طبق دستور قانونگذاران اتحادیه اروپا به خودروسازان در دسامبر 2018 برای کاهش آلایندگی CO2 به میزان 40 درصد، آنها می بایست خودروهای برقی بیشتری را به فروش برسانند که در غیر این صورت با جریمه هایی روبرو خواهند شد.

تحلیل گران پیش بینی می کنند که خودروسازان اروپایی می بایست بیش از 2/5 میلیون دستگاه خودرو برقی دیگر را تا سال 2021 به فروش برسانند.

در همین ارتباط فولکس واگن در مارس 2019 اعلام کرد که قصد دارد تقریباً 70 مدل برقی جدید را تا سال 2028 عرضه شود که اولین مدل از آنها مدل ID3 است که قرار است تابستان امسال به نمایشگاه های خودرو در اروپا راه یابد.

بی.ام.و نیز در نظر دارد تا سال 2023 تعداد 25 مدل برقی را عرضه کند که بیش از نیمی از آنها تمام برقی هستند و در عین حال گروه فیات کرایسلر قصد دارد تا سال 2021 حدود 12 مدل برقی را روانه بازار کند.

به علاوه آمارهای ACEA نشان می دهد فروش فصلی خودروهای پلاگین هیبریدی در اروپا با افزایش 127 درصدی به بیش از 97 هزار دستگاه رسیده که آلمان در این بخش نیز پیشتاز بوده و فروش خود را با رشد 258 درصدی به 26 هزار دستگاه افزایش داده است.

منبع: Auto News

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آلمان، فرانسه و انگلیس پرفروش ترین بازارهای خودرو برقی در اروپا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است