Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تحقق شارژ بی سیم خودروهای برقی در چین

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۱:۵۰ | کد خبر: CP- ۱۴۴۰۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
چین با فناوری تشدید مغناطیسی شرکت «WirTicity» در مسیر شارژ بی سیم خودروهای برقی گام برمی دارد.
به گزارش کارپرس، آیا روزی فرا می رسد که خودروهای برقی را بتوان مثل گوشی های هوشمند به طور بی سیم (وایرلس) شارژ کرد؟

چین در مسیر اجرای این فناوری گام برمی دارد و به نظر می رسد که به زودی رویای شارژ بی سیم خودروهای برقی در این کشور رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

«شورای برق چین» (China Electricity Council) اخیراً استانداردهای ملی برای شارژ بی سیم خودروهای برقی را تدوین و عرضه کرد که مبتنی بر فناوری تشدید مغناطیسی شرکت «ویرتریسیتی» (WirTricity) برای شارژ بی سیم وسایل نقلیه است.

سیستم WiTricity مبتنی بر صفحه‌ای است که روی زمین قرار می ‌گیرد و با ایجاد یک میدان مغناطیسی، باتری خودرو الکتریکی را شارژ می‌کند.

بازار خودرو چین اشتیاق زیادی نسبت به خودروهای برقی دارد و خودروسازان این کشور در جستجوی راه هایی هستند که مقبولیت این خودروها را در نظر خریداران جدید بیش از پیش افزایش دهند.

قابلیت شارژ بی سیم این امکان را به راننده می تواند تا به راحتی خودرو خود را پاک کرده و از آن پیاده شود و سپس ظرفیت باتری خودرو بدون تماس کابل و به صورت بی سیم پر شود.

براساس این گزارش فناوری تشدید مغناطیسی شرکت «WirTricity» از کارایی، قدرت و درصد شارژی مشابه با روش های سنتی شارژ plug-in بدون هرگونه خطر برخوردار است.

این فناوری نه تنها باعث سهولت و آسودگی خاطر رانندگان می شود بلکه برای شارژ خودکار ناوگان آینده وسایل نقلیه خودران نظیر روبوتاکسی (تاکسی های خودران) یا ون های خودران تحویل بار نیز مهم و حیاتی است.

طی چهار سال گذشته شرکت «WirTricity» فعالانه در فرآیند استانداردسازی شارژ بی سیم با مؤسسات تحقیقاتی صنعت خودرو چین همکاری داشته است.

این شرکت 20 پتنت و اختراع را به عنوان استانداردهای ضروری برای سیستم های اجرای استاندارد ملی معرفی کرده است.

«الکس گروزن» مدیرعامل این شرکت می گوید: "این یک نقطه عطف مهم برای «WirTricity» است که فناوری شارژ بی سیم ما در استاندارد ملی چین (GB) پذیرفته شده است. چین بزرگ ترین بازار خودروهای برقی جهان و یک بازار کلیدی برای «WirTricity» است. پس از همکاری نزدیک با سایر مؤسسات ما مفتخریم که استاندارد GB منتشر شده و مسیری روشن را برای خودروسازان و تامین کنندگان ردیف یک آنها در چین برای اجرای شارژ بی سیم ایجاد کرده است."

طبق این گزارش «WirTricity» نقشی فعالانه را با همکاری تأمین کنندگان ردیف یک در چین برای طراحی و تحقق سیستم هایی که استاندارد ملی چین را برآورده کنند ایفا می کند.

براین اساس شرکت های چینی در حال ساخت و تجاری سازی سیستم های کارآمد شارژ بی سیم خودروهای برقی جهت فروش به برندهای بزرگ خودروساز در بازار چین هستند.

شرکت VIE ساخت کارخانه تولید و مونتاژ آزمایشی سیستم های شارژ بی سیم را به پایان رسانده است و شرکت «Anjie» نیز اخیراً تجربه شارژ بی سیم و پارک خودکار را بر روی یک خودرو برقی «Xpeng Motors» به اجرا درآورده است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تحقق شارژ بی سیم خودروهای برقی در چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است