Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بررسی؛

سیر نزولی فروش خودرو در آمریکا

یکشنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۰۹:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۴۲۶۳ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
حجم فروش خودرو در آمریکا طی ماه آوریل به پایین ترین حد خود ظرف 30 سال گذشته رسید.
به گزارش کارپرس،  شیوع ویروس کرونا سبب کاهش محسوس فروش خودرو در آمریکا طی ماه آوریل شد به طوری که برخی خودروسازان نظیر تویوتا و هوندا از کاهش 50 درصدی فروش خودرو طی ماه گذشته در مقایسه با آوریل 2019 خبر داده اند.

طبق آمارهای صنعتی پیش بینی می شود که حدود 633 هزار خودرو در آمریکا طی ماه آوریل به فروش رسیده باشد که این پایین ترین رقم ظرف دست کم سه دهه گذشته است.

به گزارش رسانه های آمریکایی، تویوتا و هوندا در زمینه کاهش فروش خودرو سرآمد دیگران بودند به طوری که فروش هر یک حدود 54 درصد افت کرد.

هیوندای موتور نیز از کاهش 39 درصدی فروش خودروهایش در آمریکا خبر داد در حالی که کیاموتورز شاهد افت 38/3 درصدی فروش در قیاس با سال گذشته بود.

در همین حال مزدا موتور و سابورو به ترتیب کاهش 44/5 و 46/6 درصدی فروش خودرو در آمریکا را گزارش کردند.

به علاوه انتظار می رود جنرال موتورز و فورد دو خودروساز بزرگ آمریکایی نیز افت مشابهی را در فروش سالانه ثبت کنند.

طبق پیش بینی ها فروش جنرال موتورز 46/7 درصد کاهش یافته در حالی که فورد کاهش 46/9 درصدی را به ثبت رسانده است. در مقایسه با آمار مارس، فورد شاهد افت بزرگ تری است: 39 درصد در مقایسه با 26 درصد جنرال موتورز.

به گزارش شرکت تحقیقات خودرو «ادموندز» (Edmunds)، صنعت خودرو آمریکا در مجموع حدود 633 هزار وسیله نقلیه را در ماه آوریل به فروش رساند که کاهش تقریباً 53 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و حدود 36 درصدی نسبت به مارس 2020 را نشان می دهد.

تحلیل گران ادموندز خاطرنشان می کنند که این پایین ترین رقم فروش خودرو ماهیانه دست کم از سال 1990 تاکنون است.

طی سه دهه گذشته کمترین رکورد فروش در اوج رکود بزرگ اقتصادی در سال 2009 به ثبت رسیده بود زمانی که طی ژانویه آن سال فقط 655 هزار دستگاه به فروش رسید.

پایگاه اوتودیتا (AutoData) که آمار فروش ماهانه خودرو را ثبت می کند نیز اعلام کرد سرعت فروش خودرو در آوریل پایین ترین نرخ فروش ماهانه از زمانی است که این شرکت شروع به محاسبه آمار در سال 1980 کرده است.

براساس این گزارش، خودروسازان و تحلیل گران صنعتی انتظارات خود از حجم فروش امسال را به دلیل تبعات کرونا به طرز محسوسی کاهش داده اند.

در همین راستا مؤسسه جی.دی پاور (J.D. Power) پیش بینی می کند که فروش خودرو در آمریکا امسال حدود 12/6 تا 14/5 میلیون دستگاه باشد که کمتر از رقم برآوردی 16/8 میلیون دستگاه است.




منبع: عصر آی.سی.تی

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سیر نزولی فروش خودرو در آمریکا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است